Untitled Document
header
דף הבית

המלצות משבועות קודמים

מאמר מתורגםמתמטיקה לעומת חשבון (7.2.17)
מאמר זה עוסק בשני המושגים חשבון ומתמטיקה, המתפרשים לעיתים קרובות כבעלי משמעות זהה.
 
מאמר מתורגםמצאו את הפשלה! (5.1.17)
המאמר מציג אסטרטגיה שבה המורה מציגה פתרון שגוי לבעיה מתמטית והתלמידים עובדים יחד כדי לזהות את השגיאה ולתקן אותה.
 
מאמר מתורגם: חשיבתם של תלמידי חטיבת הביניים אודות מצבים גיאומטריים (6.12.16)
המאמר מציג שלוש פעילויות ומחוונים לתלמידים בכיתות ה' עד ח', במטרה להעריך חשיבה גאומטרית ולזהות תפיסות שגויות בגיאומטריה.
 
פעילות חקר: עצור – סיסמה (23.11.16)
פעילות חקר בה התלמידים צריכים להרכיב סיסמאות מספרות שונות בשילוב אילוצים מתמטיים המתייחסים לקשרים וליחסים בין הספרות.
הפעילות מורכבת ממשימות בדרגות קושי שונות ומתאימה לכיתות א-ו.
 
משימת הערכה: רכב אספנות (17.8.16)
יחידת הערכה לכיתות ד-ה המשלבת ראיון ודוגמאות לתיעוד וניתוח הראיון.
 
משימת הערכה: פאזל להרכבה (10.8.16)
יחידת הערכה לכיתה ד המשלבת תצפית ודוגמאות לתיעוד וניתוח תצפיות.
 
פעילות חקר בשילוב מחשבחקר נתונים לקראת האולימפיאדה (3.8.16)
הפעילות מבוססת על נתוני זכיה במדליות באולימפיאדות. הפעילות כוללת: איסוף, ארגון, ייצוג וניתוח נתונים בדרכים שונות.
 
מאמר מתורגםקידום המתמטיקה לכיוון של כתיבה (28.7.16)
במאמר מוצג מחקר בו נעשה שימוש ביומני דיון מיוחדים שמטרתם לשפר את יכולת ההנמקה והתיאור בכתב של דרך החשיבה של התלמידים.
במאמר מתוארת מערכת השיקולים שהמורים צריכים להתחשב בה כשהם מיישמים יומני דיון מתמטי בשיעורים שלהם.
 
כתב העת "מספר חזק 2000": גיליון 27 (21.7.16)
 
מאמר מתורגםטיפוח הבנה של משתנה עם דגמים (5.7.16)
המאמר דן בארבע דרכים בהן מורים יכולים להשתמש בדגמים צומחים כדי לעזור לתלמידים בבית הספר היסודי להבין את המושג "משתנה".
 
פעילות לפתיחת שיעור5 סיפורים חשבוניים לקראת האולימפיאדה (22.6.16)
 
פעילויות לחגים: פעילויות לחג השבועות (1.6.16)
 
מאמר מתורגםשימוש בייצוגים של כפל שברים (14.4.16)
המאמר בוחן את הדרכים בהן נעשה שימוש במודלים ויזואליים להצגת כפל בשברים, ומדגיש את הייצוג של משמעות הכפל במודל ולא את השימוש במודל כעוד אסטרטגיה לקבלת תשובה.
במאמר מוצגות 2 מטלות עם הקשר דרכן נבחנים ומנותחים מודלים ויזואליים שונים.
 
פעילויות לחגים: פעילויות לחג הפסח (6.4.16)
 
פעילויות לחגים: מספרים מתתחפשים - 4 חידות לקראת פורים (20.3.16)
 
פעילות חקרהילד הסיני - סימטריה שיקופית, סיבובית וריצוף (20.3.16)
במשימה זו מכינים התלמידים דמות של ילד סיני מתוך אחת היצירות של האמן אֶשֶר (Escher). במהלך המשימה הם נעזרים בפעולת שיקוף, בסימטריה סיבובית ובפעילות של ריצוף.
 
פעילות חקר: שנה מעוברת (17.3.16)
בפעילות זו התלמיד חוקר את לוח השנה הלועזית ולוח השנה העברית. תוך כדי החקירה הוא מבצע השוואות וחישובים מתמטיים המובילים אותו להבנת עיבור השנה העברית.
 
משימת הערכה: מעלית שבת (8.3.16)
משימת הערכה לכיתות ד-ו הכוללת מחוון ודוגמאות לתשובות תלמידים והערכתן על-פי המחוון, בנושא כפל, חילוק וזמן.
 
פעילות לפתיחת שיעור: "כרטיסי הצהרות" (3.3.16)
הצעה לפעילות המסייעת בביסוס ההבנה ובקידום השימוש בהסברים והנמקות
 
מאמר מתורגם: שפת המתמטיקה (25.2.16)
מאמר הדן בחשיבותה של השפה המתמטית ואוצר המילים המתמטי. במאמר מוצג מחקר פעולה שבחן 2 שיטות לחיזוק יכולתם של תלמידים לתקשר בשפה מתמטית.
 
משימת הערכהזהירות, הבית מצולם (18.2.16)
משימת הערכה לכיתות ד-ו הכוללת מחוון ודוגמאות לתשובות תלמידים והערכתן על-פי המחוון, בנושא כפל, חילוק וזמן.
 
שילוב יישומונים: לאזן את כפות המאזניים (11.2.16)
היישומונים מתאימים לכיתות ורמות שונות, באמצעותם יכולים התלמידים לחקור יחסי שקילות ואת נושא השוויון, המהווים שלב חשוב בהתפתחות החשיבה האלגברית.
 
מאמר מתורגםהגידו כן לקדם-אלגברה! (3.2.16)
מאמר ובו תוצאות מחקר שבדק את השפעתה של תוכנית לימודים מקיפה בקדם-אלגברה, על החשיבה האלגברית של תלמידי כיתה ג'. במאמר דוגמאות לפעילויות של חשיבה אלגברית, הכוללות - הכללה של קשרים ומבנים מתמטיים, כתיבת הכללות, הצדקתן ושימוש בהן לצורך הנמקה.
 
פתרון בעיות ומשימות חקר: כפל במערך מלבני (20.1.16)
הפעילות ממחישה באופן ויזואלי את המבנה הכיפלי במערך מלבני, בעזרת שולחן משבצות פעיל או נייר משובץ ומזמנת חקירה וניתוח של חוק החילוף בפעולת הכפל, המחשת ייחודיותו של כפל ב- 1 והצגת מספר זוגי במערך מלבני בן 2 שורות.
 
מאמר מתורגםשלושה שלבים לשליטה בעובדות הכפל (13.1.16)
המאמר מדגיש את החשיבות של הרהיטות בעובדות הכפל ומביא דוגמאות לתרגול משמעותי ושילוב משחקים בלמידה המסייעים בפיתוח ההבנה ושליטה בלוח הכפל.
 
משימת הערכה: משחק קלאס (6.1.16)
משימת הערכה לכיתות א-ג הכוללת מחוון ודוגמאות לתשובות תלמידים והערכתן על-פי המחוון, בנושא מספרים זוגיים ואי-זוגיים.
 
מאמר מתורגם: זהירות: דיאגרמות ון לפניך! (30.12.15)
מאמר המעמת בין השימוש האופייני בדיאגרמת ון בתחומי המתמטיקה לבין השימוש בו בלימודי שפה. המאמר סוקר 3 סוגים שונים של דיאגרמת ון עם המלצות מעשיות לשימוש בדיאגרמת ון בהוראת נושאים מתמטיים שונים.
 
גיאומטריה ועודפעילויות בנושא שיקוף (כיתות א-ב)
3 פעילויות בהן נפגשים התלמידים עם מושג השיקוף בדרך קצת אחרת (9.12.15)
 
מאמר מתורגםיצירת קהילות של שיחה מתמטית (3.12.15)
מאמר ההמדגיש את החשיבות של עיסוק התלמידים בשיחה מתמטית משמעותית, בה יש להם הזדמנות להגדיל את ההבנה המושגית שלהם ולהעמיק את ידע התוכן המתמטי, וללמוד את ההבדל בין הסבר דבריהם להצדקתם.
 
חומרי הוראה למורים: אוגדן משימות הערכה (10.9.15)
 
משחק: 2 משחקים על ציר המספרים (כיתות א-ד)
2 משחקים: האחד מתמקד בתרגילי חיבור וחיסור (לכיתות א-ג) והשני בתרגילי כפל וחילוק (לכיתות ב-ד) (24.8.15)
 
2 פעילויות מתורגמות ל- بالعربية (24.8.15)
משולש החיסור - פעילות לפתיחת שיעור בנושא פעולת החיסור. הפעילות מופיעה בשתי רמות קושי.
קוביות צבעוניות - פעילות חקר באמצעות קוביות מתחברות ויישומון העוסקת בגיאומטריה מרחבית. לכיתות ד-ו.
 
פעילות חקר בשילוב יישומון: פעילויות על לוח מסמרים (כיתות ד-ו)
פעילות העוסקת בבניית משולשים וריבועים על פי תנאים נתונים.
הפעילות מתמקדת במציאת כל האפשרויות לבניית משולשים וריבועים על לוחות מסמרים בגדלים שונים, מציאת שטחם ומציאת הקשר בין שינוי אורכי הצלעות של המצולעים לבין השינוי בשטחם (18.8.15)
 
פעילות חקר בשילוב יישומון: קוביות צבעוניות (כיתות ד-ו)
הפעילות עוסקת בגיאומטריה מרחבית. במהלך הפעילות התלמידים משתמשים בראיה מרחבית, ייצוגים שונים ומבטים שונים של הקובייה (23.7.15)
 
מאמר מתורגםמודלים עבור תלמידים בעלי צרכים מיוחדים
המאמר עוסק בהתנסויות של הוראה בצמד (co-teaching) ומוצגות בו חמש אסטרטגיות יעילות להוראה בצמד של מורים לחינוך מיוחד ומורים מקצועיים אחרים (9.7.15)
 
משחק לתלמידים ב- بالعربية: מספר מטרה  לכיתות א-ג (9.7.15) 
 
מאמר מתורגם"איני באמת יודע כיצד עשיתי זאת!"
מאמר המציג פעילות חקר העוסקת בריצופים וחקירת הסימטריה. הפעילות מספקת הזדמנות לשיח מתמטי ודיון על דיוק מתמטי, דורשת מהתלמיד הנמקה מתמטית ומפתחת את היצירתיות והאסתטיקה המתמטית (25.6.15)
 
2 פעילויות לתלמידים ב- بالعربية (20.5.15)
מבנים מקוביותפעילות חקר לכיתות ד-ו.
- פאונים משוכלליםפעילות חקר בשילוב מחשב לכיתות ה-ו
 
2 פעילויות לתלמידים ב- بالعربية (14.5.15)
תולים שבריםפעילות לפתיחת שיעור העוסקת בהעלאת אסטרטגיות שונות להשוואת שברים וסידורם.
- נטיעותפעילות חקר לכיתות ה-ו
 
פעילות לפתיחת שיעור: משולש החיסור לכיתות א-ו (28.4.15)
 
מאמר מתורגם: דיפרנציאציה עבור לומדים בעלי צרכים מיוחדים (1.4.15)
 
מאמר מתורגם: בניית ריבועים וגילוי דגמים (עברית ו-بالعربية) (12.3.15)
מאמר מתורגם ובו פעילויות (לכיתה ד') העוסקות בחקירה של מספרים ריבועיים תוך צרוף של יצוגים מספריים וגיאומטריים, כדי לחקור דגמים וקשרים העוסקים בשטח, היקף ומספרים זוגיים ואי זוגיים.
 
חומרי הוראה למורים: ריכוז חומרים בנושא חלופות בהערכה (4.3.15)
 
משחק: מספר מטרה - כיתות א-ג (26.2.15)
משחק המתמקד בפתרון תרגילי חיבור וחיסור במטרה להגיע לתוצאה שנקבעה על ידי התלמידים.
 
מאמר מתורגםהערכת המושג המדעי של מספר אצל ילדי בית הספר היסודי (19.2.15)
מאמר בו מוצג מחקר שבדק כיצד להעריך את רמת ההתפתחות של מושג המספר אצל ילדים צעירים (כיתות א-ב).
 
פעילות חקר בשילוב יישומון: פאונים משוכללים - כיתות ה-ו (12.2.15)
פעילות המאפשרת חקר של תכונות הגופים המשוכללים.
 
פתרון בעיות ומשימות חקר: נטיעות בט"ו בשבט - כיתות ה-ו (5.2.15)
 
פתרון בעיות ומשימות חקר: מבנים מקוביות - כיתות ד-ו (29.1.15)
הפעילות מתמקדת במציאת כל האפשרויות של בנית מבנים מקוביות על פי חוקיות נתונה.
 
פעילות חקר בשילוב יישומון: פירמידות - לכיתה ו ב- بالعربية (22.1.15)
 
פעילות לפתיחת שיעור: תולים שברים - לכיתות ה-ו (15.1.15)
פעילות העוסקת בהעלאת אסטרטגיות שונות להשוואת שברים וסידורם.
 
מאמר מתורגם: רהיטות ללא פחד: עדות מחקרית לדרכים הטובות ביותר ללימוד עובדות מתמטיות (עברית ו-بالعربية) (8.1.15)
מאמר העוסק בדרכים ללימוד עובדות מתמטיות כדי להגיע לרהיטות ומציע פעילויות לפיתוח תובנה מספרית.
 
פעילות חקר בשילוב יישומון: פירמידות - לכיתה ו (1.1.15)
פעילות בה מתנסה התלמיד בחקירת פירמידות ופריסותיהן באמצעות קיפולי נייר ומרחיב את חקר הפירמידות באמצעות יישומון.
 
פעילויות מודלינג לשילוב בכיתה: ילדודס שף - לכיתות א-ב (30.9.14)

הרצאה מצולמת: חילוק - המעבר מאריתמטיקה לאלגברה. מרצה - ג'וני אוברמן (23.9.14)
 
הרצאה מצולמת: אלגוריתם החילוק הארוך. מרצה - ג'וני אוברמן (17.9.14)
 
הרצאה מצולמת: חילוק מספרים טבעיים. מרצה - ג'וני אוברמן (10.9.14)
 
פעילויות מודלינג לשילוב בכיתה: גלידות ליום הולדת - לכיתות א-ב (4.9.14)
 
פעילויות מודלינג לשילוב בכיתה: בעיית התחבורה - לכיתות ד-ה (20.8.14)
 
 
- מפות מושגים מתמטיות: הערכת היכולת לעשות קשרים
- שוויונים ואי-שוויונים 
 
פעילויות מודלינג לשילוב בכיתה: פעילויות בים האדום - לכיתה ו (7.8.14)
 
2 פעילויות בעקבות מאמרים לתלמידים ב- بالعربية (28.7.14)
- אומדן השבוע
- פתרון תרגילים עם יישומון "ישר מספרים ריק"
 
סרטון הדרכה לשילוב המחשב בפתרון בעיות (בניית אמצעים ממוחשבים לליווי פעילות חקר): הדגמות קצרות לשילוב המחשב (יישומונים, אקסל, גאוגברה) בהמחשת אלגוריתמים לביצוע פעולות ובהתמודדות עם בעיות חקר(17.7.14)
 
אוגדן הפעילויות לתלמידים מתקשים של כיתה ד ב- بالعربية (2.7.14)
 
פתרון בעיות ומשימות חקר: הרחבה לפעילות חקר "הסכום 13" - נוספו שתי אסטרטגיות חדשות במדריך למורה: שימוש בחשיבה תבניתית והכללה. (25.6.14)
 
פעילויות מודלינג לשילוב בכיתה: החופש הגדול - לכיתות ה-ו (25.6.14)
 
הרצאה מצולמת: צילום הרצאתה של ד"ר חנה לב-זמיר, מתוך יום עיון בנושא למידה משמעותית במתמטיקה דרך יצירתיות שהתקיים באוניברסיטת חיפה, 5.6.14 (18.6.14).
 
שילוב יישומון: שילוב יישומון "ישר המספרים הריק" על-פי המתואר במאמר "ישר המספרים הריק: כלי שימושי או רק עוד פרוצדורה?" (18.6.14)
 
מרכזון: "פעולות בלוח מספרים" בשילוב יישומון. מלווה בסרטון ובתמונות מדגימות. הקובץ בעברית וב- بالعربية (18.6.14)
 
אוגדן הפעילויות לתלמידים מתקשים של כיתה ה ב- بالعربية (10.6.14)
 
סרטון הדרכה לשילוב המחשב בפתרון בעיות (בניית אמצעים ממוחשבים לליווי פעילות חקר): הדרכה כיצד ליישם את הנפה של ארתוסטנס בגיליון אקסל ע"י עיצוב מותנה (28.5.14)
 
פעילויות מודלינג לשילוב בכיתה: חופשה משפחתית בשבועות לכיתות א-ד (28.5.14)
פעילות מודלינג העוסקת בבדיקת אפשרויות לבילוי חופשה משפחתית בחג השבועות.
 
סרטון הדרכה לשילוב המחשב בפתרון בעיות (בניית אמצעים ממוחשבים לליווי פעילות חקר): סרטון הדרכה לבניית סביבת עבודה בגאוגברה, להמחשה דינאמית ויזואלית של הבעיה: "איזו קופסה מתוקה יותר?" (21.5.14)
 
פעילויות מודלינג לשילוב בכיתה: חופשה משפחתית בשבועות לכיתות ה-ו (21.5.14)
פעילות מודלינג העוסקת בבדיקת אפשרויות לבילוי חופשה משפחתית בחג השבועות.
 
אוגדן הפעילויות לתלמידים מתקשים של כיתה ו ב- بالعربية (14.5.14)
 
מאמר מתורגםהערכה של רהיטות בעובדות היסוד. (14.5.14)
 
סרטון הדרכה לשילוב המחשב בפתרון בעיות (בניית אמצעים ממוחשבים לליווי פעילות חקר): בניית גיליון אקסל להתמודדות עם הבעיה "איזו קופסה מתוקה יותר?" (8.5.14)
 
פעילויות מודלינג לשילוב בכיתה: שביל פרות החלב לכיתות א-ב (23.4.14)
בעיה העוסקת בתכנון זמן של פעילויות במסגרת יום גיבוש כיתתי.
 
פעילויות בעקבות מאמרים בשילוב יישומונים: פעילויות בעקבות המאמר "מודלים של שטח בכיתות ג-ט" (8.4.14)
הצעות להפעלת יישומונים אינטראקטיביים להמחשת פעולות הכפל והחילוק במספרים שלמים ובשברים, בהתאם לרעיונות העולים במאמר.
 
פעילות לפתיחת שיעור: כפל מצרי (2.4.14)
פעילות כפל לקראת פסח, העוסקת בדרך של המצרים לבצע את פעולת הכפל על בסיס "חיבור חוזר". הפעילות מתאימה לכיתות ד-ו.
 
פעילויות מודלינג לשילוב בכיתה: שביל פרות החלב לכיתות ג-ד, ה-ו (2.4.14)
בעיה העוסקת בתכנון זמן של פעילויות במסגרת יום גיבוש כיתתי.
 
פעילויות בעקבות מאמרים בשילוב יישומונים - פעילויות בעקבות המאמר "10 טיפים מעשיים כדי להפיח חיים בשברים ולעשותם הגיוניים" (20.3.14)
 
מאמר מתורגם: מסגרת לניתוח ההבנייה השיתופית של טיעונים ויחסי הגומלין שלה עם סוכן. (10.3.14)
 
פעילויות בעקבות מאמרים בשילוב יישומונים - פעילויות בעקבות המאמר "מציאת מספר הקוביות במבני קוביות מלבניים" (26.2.14)
 
מאמר מתורגם: 10 טיפים מעשיים כדי להפיח חיים בשברים ולעשותם הגיוניים. (13.2.14)
 
פעילות חקר בשילוב אקסל ויישומון - מציאת הפרשים (29.1.14)
הפעילות עוסקת בחיסור מספרים וגילוי תופעה המתקבלת לאחר מספר חזרות של חיסור. שילוב המחשב (יישומון או אקסל) מאפשר התנסויות והעלאת השערות לבדיקה. הפעילות מתאימה לכיתות ד-ו וכוללת הערות למורה והצעה לפעילות מדורגת בכיתה.
 
פעילות חקר (אפשר בשילוב יישומון) - ריצופים משוכללים וחצי משוכללים (17.12.13)
פעילות המזמנת בדיקת אפשרויות שונות לרצף משטחים בעזרת מצולעים משוכללים. הפעילות מתאימה לכיתות ה-ו.
 
פעילות לפתיחת שיעורחצי ריבוע (8.12.13)
הפעילות עוסקת בזיהוי ויצירת חצי משלם ומתאימה לכיתות ב-ד. 
 
פעילות חקר בשילוב יישומון: בניית מרובעים (27.11.13)
התלמיד יכול להתנסות בבניית מרובעים מצלעות באורכים שונים ולהגיע להכללה. הפעילות מתאימה לכיתות ג-ה.
 
משחק לחנוכה: סביבון לכל ילד (20.11.13)
משחק לחנוכה העוסק בבדיקת שכיחויות והסתברות. כולל הערות למורה.
 
פעילות לפתיחת שיעור: השיגו את המטרה (11.11.13)
פעילות בשילוב יישומון, בה יש להציב מספרים ולבחור פעולות חשבון כדי להגיע למספר מטרה נתון.
הפעילות מתאימה לכיתות ב-ו.
 
פעילות לפתיחת שיעור: מה הכלל? (4.11.13)
בפעילות זו יש לבצע פעולה או פעולות על מספר אחד כדי להגיע למספר אחר. הפעילות, בעברית וערבית, ניתנת להתאמה לרמות שונות, ולגילאים שונים.

פעילות לפתיחת שיעור: גלו את לוח הכפל (28.10.13)
פעילות עם יישומון המזמנת תרגול מאתגר בלוח הכפל תוך כדי חשיבה על גורמים ומכפלות. המשימה מעודדת חשיבה על אסטרטגיות יעילות לפתרון קבוצה של בעיות דומות. מתאים לכיתות ד-ו.

פעילות לפתיחת שיעור: כמה משולשים בתמונה? (21.10.13)
פעילות לפיתוח חשיבה גיאומטרית. מתאים לכיתות ד-ו.

פעילות לפתיחת שיעור: מרובע מספרים אינטראקטיבי (14.10.13)
פעילות בשילוב יישומון. סדרו את המספרים 1-8 בעיגולים, כך שארבעת התרגילים יהיו נכונים.
הפעילות מתאימה לכיתות ג-ה ומאפשרת דיון על פתרון בעיה בצורה שיטתית.
 
פתרון בעיות ומשימות חקר: כמה צורות שונות ניתן לקבל? (8.10.13)
פעילות העוסקת במיצוי כל האפשרויות לקבלת צורות שונות מגזירת אלכסון אחד או יותר במשושה הנתון. הפעילות, בעברית וערבית, מתאימה לכיתות ד-ו.
 
פעילות לפתיחת שיעור: דיאגרמת ון (1.10.13)
הפעילות יכולה להתאים לגילאים שונים בהתאם לנושאים שהמורה בוחרת.
אפשר לתת רק שני עיגולים בדיאגרמה ולפשט את הבעיה. הפעילות הנוכחית עוסקת בצורת האותיות וסוגי הקווים היוצרים אותן. מתאים לתלמידים מכיתה ג' ואילך.
 
פעילות חקר בשילוב מחשב: איזו קופסה מתוקה יותר? (16.9.13)
פעילות חקר למציאת התיבה בעלת הנפח הגדול ביותר תוך שילוב אקסל. הפעילות, בעברית ובערבית, מתאימה לכיתה ו.


פעילות חקר בשילוב מחשב: ארבעת הקנגורואים (10.9.13)
פעילות משולבת אקסל העוסקת בחקירת סדרות חשבוניות והנדסיות בהקשר לתחרות המתקיימת בין קנגורואים. הפעילות כוללת מדריך למורה.
 
פעילות לפתיחת שיעור: גלו את הקסם (14.8.13)
פעילות המתאימה לכיתות ה-ו.
 
האוגדן עלה במלואו לאתר ומכיל 10 פעילות בעברית ובערבית עם מדריך למורה.
 
פעילות חקר בשילוב מחשבצפרדי הצפרדע (24.7.13)
בעיה הבאה לבדוק מה קורה לסכום סדרה נתונה ככל שמתקדמים בה. הבעיה מבוססת על הפרדוקסים של זנון.
משולבת הצעה לחקירת הבעיה באקסל. הפעילות מתאימה לכיתה ו. 
 
פעילות חקר בשילוב מחשב: כמה משקולות צריך? (17.7.13)
בעיה מתוך ספרו של קלוד באשה, העוסקת במציאת האפשרויות לבניית המספרים מ- 1 עד 40, בשילוב יישומון שמאפשר בדיקה וריכוז התוצאות. הפעילות מתאימה לכיתות ג-ו.
 
אוגדן חקר נתונים בשילוב יישומוניםבפעילות זו בודקים מגמות עולמיות בשימוש בטלפונים ניידים ב- 50 השנים האחרונות. הפעילות מתאימה לכיתה ו' וכוללת מדריך למורה (9.7.13).
 
פעילות לפתיחת שיעור בשילוב יישומון: חקירת משולשים (29.5.13)
הפעילות מתאימה לכיתות ג-ד.
 
פעילות לפתיחת שיעור: קסם המכפלה (20.5.13)
פעילות המתאימה לכיתות ד-ה.

פעילות לפתיחת שיעור: משולש טרטליה (12.5.13)
בפעילות זו יש לזהות את הדפוס העומד מאחורי סדרת תרגילי חיבור מספרים עוקבים ולהסביר את התופעה הנראית בה. הפעילות מתאימה לכיתות ד-ו.
 
לוח שנה דינאמילוחות חודש מאי, בעברית ובערבית (8.5.13)
 
מאמר מתורגם לעברית וערבית: מדידות אורך: כיצד נוכל ללמד את הנושא טוב יותר? (8.5.13)

אוגדן חקר נתונים בשילוב יישומונים: בפעילות זו חוקרים את השימוש באינטרנט במדינות שונות בעולם באמצעות תוכנת GapMinder. הפעילות מתאימה לכיתות ד-ה וכוללת מדריך למורה (1.5.13)

סיכומי הרצאות מימי עיוןמצגת וכרטיסיות נלוות מתוך הרצאתו של ג'וני אוברמן אשר התקיימה ב- 17.4.13, ביום העיון בפתח תקווה, מתמטיקה - כל אחד יכול! מענה לתלמידים מתקשים (22.4.13)

פעילות לפתיחת שיעור: כפל 99
פעילות העוסקת במעבר בין מכפלה ידועה של תרגיל כפל לתרגיל כפל אחר, שאת מכפלתו צריך למצוא (17.4.13)

לוח שנה דינאמי: לוחות חודש אפריל, בעברית ובערבית (7.4.13)

פתרון בעיות ומשימות חקר: הסכום 13.
בעיית חקר, למציאת סכום המספרים הנמצאים במרכז צלעות ריבוע, בהינתן שהמספרים לאורכה של כל צלע מסתכמים ל- 13. בדף למורה תמצאו שתי גישות להתמודדות עם הבעיה (10.3.13)

פתרון בעיות ומשימות חקרבעיית ה- 400.
בעיית חקר המעוררת דיון לגבי אסטרטגיות פתרון שונות ומאפשרת יצירתיות בדרכי הפתרון (26.2.13)

הרצאה מצולמת: צילום הרצאתה של פרופ' רוזה לייקין, מתוך יום עיון בנושא מצוינות ופיתוח יצירתיות במתמטיקה שהתקיים באוניברסיטת חיפה, 5.2.13 (18.2.13)

סיכומי הרצאות מימי עיון: מצגות מיום עיון בנושא מצוינות ופיתוח יצירתיות במתמטיקה (מטעם מרכז המורים) שהתקיים באוניברסיטת חיפה ב- 5.2.13 (11.2.13)

לוח שנה דינאמי: לוחות חודש פברואר, בעברית ובערבית (5.2.13)

פעילות לט"ו בשבט: פעילות חקר על שורשים דיגיטליים (14.1.13)

מאמר מתורגם לעברית וערבית: הראיון ככלי אבחוני
המאמר מציג סדרת שאלות מאבחנות לאיתור תפיסות שגויות בפעולת הכפל. מתוארים ראיונות שהועברו לשלושה ילדי כתה ג', המתקשים בכפל. תשובות התלמידים והשיחות המתפתחות איתם, מובילות להבנת החוזקות והחולשות של כל אחד מהם לצד הצעות להמשך טיפול (7.1.13)

לוח שנה דינאמי
מדור חדש באתר שבו נעלה לוחות שנה עם בעיות מתמטיות. לוחות חודש ינואר עלו לאתר, בעברית ובערבית. הלוחות מותאמים לשכבת הגיל הצעירה בבית הספר ולשכבת הגיל הבוגרת. לוח השנה מופיע כמעין פאזל להרכבה. כרטיסיות הבעיות מופיעות לצד הלוח (31.12.12)

פתרון בעיות ומשימות חקר: שוקולד בקופסה.
פעילות העוסקת בחלוקות שונות של 61 עיגולים המסודרים במשושה, בניסיון לגלות תבניות. בפתרון הבעיה, התלמידים מתבקשים להתחקות אחר דרכי החשיבה של הילדים המתוארים (26.12.12)

פעילות חקר בשילוב מחשב: שלושה בשורה.
הפעילות עוסקת בכפל מספרים המהווים איברים עוקבים בסדרות חשבוניות ובניסיון להבין את ההפרש בין המכפלות המתקבלות בין האיבר הראשון עם השלישי לבין מכפלת האיבר השני בעצמו.קובץ האקסל המשולב מאפשר התנסות ובדיקת מקרים רבים. לאחר בדיקה באקסל יש לבדוק על ידי פילוג המספרים מדוע מתקבל ההפרש הקבוע בכל סדרה חשבונית (3.12.12)

חומרים למורי מורים: מצגת - לדעת להקשיב לילדים: לנסות להבין טעויות שילדים עושים ומה המקור שלהן. מצגת העוסקת בדרכים להתחקות, דרך ראיון, אחר הבנתו של ילד את מושג השוויון. המצגת משלבת המלצות כלליות לגבי ביצוע ראיונות ומקשרת למאמרים בנושא השוויון הנמצאים באתר מרכז המורים (26.11.12)

פעילות לפתיחת שיעורשטח מרובע שאלכסוניו מאונכים.
פעילות לכיתות ה-ו. בפעילות זו התלמידים מתמודדים עם מציאת שטחו של מרובע שאלכסוניו מאונכים זה לזה, באמצעות קיפולי נייר. פעילות המשך ל"אילו מרובעים ניתן לקבל?" (20.11.12)

פעילות חקר בשילוב אקסל: מה השארית?
פעילות העוסקת בחילוק עם שארית תוך קישור ואיתור המנה והשארית בתוך לוח מספרים (5.11.12)

פעילות לפתיחת שיעור: אילו מרובעים ניתן לקבל?
פעילות לכיתות ד-ה, העוסקת בבדיקת האפשרויות השונות ליצירת מרובעים, בהינתן קודקודים על קווים מאונכים (22.10.12)

משחק לפתיחת שיעור: הראשון שיצור ריבוע - במשחק נדרשים לדמיין ריבועים בהטיות שונות על רשת נקודות ולשים לב למאונכות ומקבילות במטרה לנצח. הפעילות מתאימה לכיתות ד-ו (10.10.12)

אוגדן לפיתוח ראיה מרחבית: פעילות 12 - פעולות החשבון ובניית מצולעים מגפרורים. פיתוח תובנות לגבי חישובים בפעולות החשבון בזמן בניית מצולעים (10.10.12)

אוגדן לפיתוח ראיה מרחבית: פעילות 11 - בניית מצולעים שונים מקטע באורך נתון. פיתוח תובנות לגבי שימור ההיקף בזמן שינוי צורה של מצולעים (10.10.12)

פעילות חקר בשילוב יישומון: חיבור נקודות במעגל - כמה קטעים ניתן להעביר מכל נקודה לכל נקודה אחרת על המעגל? היישומון מאפשר לבחור את מספר הנקודות על המעגל מהם יצאו קטעים לכל הנקודות האחרות שעליו (24.9.12)

אוגדן לפיתוח ראיה מרחבית לכיתות א-ב: פעילות 9 - מצולעים מגפרורים - פיתוח תובנות לגבי הכרת מצולעים ובנייתם על-פי אילוצים (11.9.12)

פעילות חקר בשילוב יישומון: מאיזה לוח יצאה הסדרה? נתונה סדרת מספרים. איך ניתן להגיע אל הסדרה מתוך לוח הכפל? חישבו ובדקו את עצמכם בעזרת היישומון (11.9.12)

אוגדן לפיתוח ראיה מרחבית לכיתות א-ב: פעילות 8 - הרכבת צורות ממשולשים - פיתוח תובנות לגבי אפשרויות של יצירת מצולעים שונים ממספר נתון של משולשים משוכללים (3.9.12)

אוגדן לפיתוח ראיה מרחבית לכיתות א-ב: פעילות 7 - מדבקות בצבעים שונים על פאות של גופים - פיתוח תובנות לגבי מבנה של קוביה, תיבה ופירמידות (29.8.12)

אוגדן לפיתוח ראיה מרחבית לכיתות א-ב: פעילות 6 - מכמה קוביות מורכב הגוף שבניתם? פיתוח תובנות לגבי חישוב נפח של גופים שווי נפח השונים בצורתם (12.8.12)

מונחון בנושא טרנספורמציות וסימטריה במישור: סימטריה (12.8.12)

אוגדן לפיתוח ראיה מרחבית לכיתות א-ב: פעילות 5יצירת משולשים מקטע באורך נתון -פיתוח תובנות לגבי שינוי משולשים תוך כדי שימור ההיקף. (6.8.12)

מונחון בנושא מערכות מספרים - מספרים רציונליים (6.8.12)

אוגדן לפיתוח ראיה מרחבית לכיתות א-ב: פעילות 4מה מסתתר בחלק המושחר? פיתוח תובנות לגבי כיסוי שטח של מצולע על-ידי פירוק והרכבה (30.7.12)

שיעור מוסרט ומערך שיעור: מציאת השלם על-פי החלק עם צורות הפלא: שיעור לפי מודל "פתרון בעיות" (16.7.12)

שיעור מוסרט ומערך שיעור: חיסור מספר חד-ספרתי ממספר דו-ספרתי עם פריטה (9.7.12)

אוגדן לפיתוח ראיה מרחבית לכיתות א-ב: פעילות 3 - שימור ההיקף במשולשים שונים: פיתוח תובנות לגבי שימור ההיקף בזמן שינוי אורכי הצלעות במשולשים (2.7.12)

מזון [דגים] למחשבה - על מודלינג ופתרון בעיות: מפגש 4 - לא רק שיקולי מציאות: נעליים וכרטיסי ברכה (18.6.12)

מונחון בנושא מערכות מספרים - המספרים הטבעיים (18.6.12)

שיעור מוסרט ומערך שיעור: אותו שבר - חלקים שונים: מציאת חלקים מהשלם עם קיפולי נייר (11.6.12)

אוגדן לפיתוח ראיה מרחבית לכיתות א-ב: פעילות 2 - מדבקות על קוביות: פיתוח תובנות ראשוניות לגבי הקשר שבין מספר הקוביות הבונות גוף לשטח הפנים של הגוף במקרה של גופים הבנויים מקוביות (5.6.12)

אוגדן לפיתוח ראיה מרחבית לכיתות א-ב: פעילות 1 - קוביה ועוד קוביה: בנייה משתיים, שלוש וארבע קוביות: פיתוח תובנות לגבי אפשרויות של הרכבת גופים מקוביות זהות (29.5.12)

מזון [דגים] למחשבה - על מודלינג ופתרון בעיות: מפגש 3 - טבלה, טבלה, מה בעמודה שלה? וגם: נעליים קונים מהר (22.5.12)

פעילות חקר בשילוב מחשב: אגדת מגדל האנוי. מה מספר הצעדים הקטן ביותר הנחוץ להעברת 64 דיסקיות ממוט למוט במגדל האנוי? היכנסו ליישומון ובדקו. הבעיה מתאימה לתלמידי כיתות ה-ו. (30.4.12)

מזון [דגים] למחשבה - על מודלינג ופתרון בעיות: מפגש 2 - עוד לא היינו בסרט הזה.... וגם: [התשובה] מעניין[ת] את הסבתא שלי (בעיית הפסל) (22.4.12)

מזון [דגים] למחשבה - על מודלינג ופתרון בעיות: מפגש 1 - בעיית הפסטיבל (26.3.12)

מרכזון: מבנים ותיבות. המרכזון עוסק בפיתוח ראייה מרחבית ובהבניית מושגי הנפח ושטח הפנים בתיבות. המרכזון עולה בגרסה המשלבת יישומונים בחלק מהמשימות. מתאים לכיתות ד-ו. (19.3.12)

פעילות חקר בשילוב מחשב: גלו את הקסם בריבוע הקסם. הפעילות כוללת פתרונות והארות למורה ומתאימה לכיתות ד-ו (4.3.12)

פעילות חקר בשילוב מחשב: בנושא סכום מכפלות. פעילות חקר באקסל היכולה להתאים לתלמידי כיתות ד-ו. לפעילות מצורף דף הנחיה עבור המורה: הצעות לביצוע הפעילות בכיתה (19.2.12)

מונחון: מבט כולל על טרנספורמציות איזומטריות במישור (5.2.12)

פעילות לפתיחת שיעור: שברים - השוואה וסידור. פעילות לכיתות ה-ו (22.1.12)

פעילות לפתיחת שיעור: זיהוי התוצאה בעזרת תובנה מספרית. הפעילות מיועדת לכיתה ו ועוסקת בחישוב אומדני וחוש למספרים בתרגילי כפל וחילוק עם מספרים עשרוניים (16.1.12)

פעילות לפתיחת שיעור: מצולעים ממצולעים. הפעילות מיועדת לכיתות ג-ו עוסקת ביצירת מצולעים שונים ממשולש או טרפז בגזירה אחת לאורך קטע (1.1.12)

פעילות לפתיחת שיעור: האופה היצירתי. הפעילות מיועדת לכיתות ד-ו ועוסקת במציאת חלק של שבר מתוך שלם ובמציאת ערך החלק (18.12.11)

פעילות לפתיחת שיעור בשילוב יישומון: איזון מאזניים - שוויון בין תרגילים. פעילות לכיתות א-ב המציגה את מושג השוויון כאיזון בין שני אגפי המשוואה בתרגילי חיבור וחיסור (27.11.11)

פעילות אינטגרטיבית בנושא כפל, אומדן וחוש למספרים (13.11.11)

פעילות לפתיחת שיעור: מיקום עובדות, פעילות לכיתות ג-ד בנושא פעולות החשבון וראשית האלגברה והתאמתה לכיתות א-ב. (30.10.11)

מתמטיקה והומור: חמשיר מתמטי (9.10.11)
 
מונחון בנושא טרנספורמציות: סיבוב (25.9.11)

פעילות בעקבות מאמר: מפות מושגים כאמצעי להערכה (ד-ו) (4.9.11)

מונחון בנושא טרנספורמציות: הזזה (17.8.11)

מאמר מתורגם לערבית בנושא קשיים של תלמידים בשליטה בעובדות היסוד (17.8.11)

You are here