לפתיחת המאמרים נדרשת תוכנת Acrobat Reader הניתנת להורדה חינם מכאן.
Scaffolding norms of argumentation‑based inquiry in a primary mathematics classroom
By: Katie Makar, Arthur Bakker and Dani Ben-Zvi
From: ZDM Mathematics Education (2015) 47: 1107 - 1120.
Early Algebraic Thinking: Epistemological, Semiotic, and Developmental Issues
By: Luis Radford
From: S.J. Cho (ed.), The Proceedings of the 12th International Congress on Mathematical Education, 2015.
Mathematics vis-à-vis Arithmetics
By: Hanna Savion and Michal Seri
From: International Journal of Learning, Teaching and Educational Research, Vol. 15, No. 12, pp. 1-18, November 2016.
Get the GOOF!
By: Michelle H. Pace and Enrique Ortiz
From: Teaching Children Mathematics, Vol. 23, No. 3, October 2016.
Middle School Students' Reasoning about Geometric Situations
By: William M. Carroll
From: Mathematics Teaching in the Middle School, Vol. 3 No. 6, March-April 1998.
Moving Math in the Write Direction
By: Shannon E. Bostiga, Michelle L. Cantin, Cristina V. Fontana, and Tutia M. Casa
From: Teaching Children Mathematics, Vol. 22, No. 9, May 2016.
The Language of Mathematics
By: Faye Bruun, Joan M. Diaz, and Valerie J. Dykes
From: Teaching Children Mathematics, Vol. 21, No. 9, May 2015.
Just Say Yes to Early Algebra!
By: Ana Stephens, Maria Blanton, Eric Knuth, Isil Isler, Angela Murphy Gardiner
From: Teaching Children Mathematics, Vol. 22, No. 2, September 2015.
Creating Math Talk Communities
By: Erin L. Wagganer
From: Teaching Children Mathematics, Vol. 22, No. 4, November 2015.
Models for special needs students
By: Diana L. Treahy and Susan P. Gurganus
From: Teaching Children Mathematics, April 2010.
- שימוש במחקר לשיפור ההוראה. תרגום: מיכל סוקניק
- ניתוח שיעור - רפלקציה של מורה. תרגום ועיבוד: שרה הרשקוביץ
- מודלים סמויים וחשיבה מתמטית
מאת: אפרים פישביין. מתוך: על"ה - עלון למורה המתמטיקה, מרץ 1995.
- הפוטנציאל המתמטי של הילד הדיסלקטי והאפשרויות של המורה למתמטיקה להוציאו לפועל
מאת: קלרה היידו. מתוך: על"ה - עלון למורה המתמטיקה, אוקטובר 1995.
- לומדים מתמטיקה בכיתה ב: חקר מקרה של מאפייני ה"כיתה המתמטית" וההבנה של הילדים
מאת: רותי שיין. מתוך: על"ה - עלון למורה המתמטיקה, מרץ 1999.
- לשוחח מתמטיקה - מדוע? למה? איך?
מאת: חיותה רגב ושרה שמעוני. מתוך: על"ה - עלון למורה המתמטיקה, חורף 2000.
A framework for analyzing the collaborative construction of arguments and its interplay with agency
By: Mary Mueller, Dina Yankelewitz & Carolyn Maher
From: Educational Studies in Mathematics (2012) 80: 369–387.
By: Thomas E. Hodges, Terry D. Rose, and April D. Hicks
From: Teaching Children Mathematics, August 2012.
From: Teaching Children Mathematics ,October 1997.
From: Teaching Children Mathematics, August 2006.
From: Teaching Children Mathematics, February 2006.
From: Mathematics Teaching in the Middle School, March 2006.
From: Teaching Children Mathematics, October 2005.
- הצגת חלופה להוראת מתקנת של מיומנויות יסוד (بالعربية)
From: Teaching Children Mathematics, April 1996.
From: Mathematics Teaching in the Middle School, February 2005.
From: Teaching Children Mathematics, May 2005.
From: A Research Companion to Principles and Standards for School Mathematics, 2003.
From: Mathematics Teaching in the Middle School, April 1999.
- ייצוג: תהליך חשוב להוראה ולמידה של מתמטיקה (بالعربية)
From: Teaching Children Mathematics, January 2001.
From: Teaching Children Mathematics, December 2003.
- מתמטיקה בגן הילדים (بالعربية)
From: Teaching Children Mathematics, January 2001.
- הקשר בין ביצוע חישובים לבין תובנה מספרית אצל תלמידי כיתות ו וכיתות ח בטיוואן
תרגום ועיבוד: מירי בן-ארי
From: Mathematics Teaching in the Middle School, May 1997.
- הפסיקו להשתמש בשפה גסה בשיעורי המתמטיקה (بالعربية)
From: Mathematics Teaching in the Middle School, October 1997.
From: Arithmetic Teacher, February, 1985.
From: Arithmetic Teacher, May 1994.
From: Arithmetic Teacher, March 1990.
From: Mathematics Teaching in the Middle School, May 2003.
- מודלים של שטח בכיתות ג-ט (بالعربية)
From: Arithmetic Teacher, October 1991.
From: Mathematics Teaching in the Middle School, November 1999.
From: Presentation for the 77th Annual Meeting of NCTM, April, 1999.
- משימות מתמטיות כמסגרת לרפלקציה: ממחקר למעשה (بالعربية)
From: Mathematics Teaching In the Middle School, January 1998.
- בחירה ויצירה של משימות מתמטיות: ממחקר למעשה (بالعربية)
From: Mathematics Teaching In the Middle School, February 1998.
From: Teaching Children Mathematics, December 1997.
From: Arithmetic Teacher, October 1990.
From: Teaching Children Mathematics, November 2000.
- שיפור ההוראה על-ידי ראיונות קצרים (بالعربية)
From: Arithmetic Teacher, November, 1989.
From: Teaching children mathematics, September 1999.
- שיחה המקדמת הבנה מושגית (بالعربية)
From: Teaching Children Mathematics, March 1998.