מרכז מורים ארצי למתימטיקה בחינוך היסודי
facebook icon
search icon

מספר חזק 2000 - גיליון 13

דירוג משתמשים: 1 / 5

Star activeStar inactiveStar inactiveStar inactiveStar inactive
 

(תשס"ז, מאי 2007)frontphoto13

תוכן עניינים

על המספר 13


א"ב היסטורי

תאלס
מאת: מרגרט פרוים

אשת חיל מי ימצא - מסע בתולדות המתמטיקה
מאת: ד"ר אביקם גזית


גישות בהוראה

שיעור על חילוק בשבר כהדגמה לכמה עקרונות הוראה
מאת: פרופ' רון אהרוני

ניתוח סיפורי חשבון ככלי לפיתוח החשיבה המתמטית
מאת: פרופ' לוי רחמני

מבנים שחוזרים על עצמם בהוראת החשבון
מאת: אנה ליפוביצקי


הערכה כמנוף ללמידה

טיפול בשגיאות של תלמידים באמצעות דיון מתמטי - בעיית הפרופורציה
מאת: ברכה סגליס

מי מדבר על שגיאות? דיון בכיתה בהכללות יתר של תלמידים
מאת: תמי גירון


מחקר שימושי

ידע מילולי אודות צורות גיאומטריות לפני לימוד גיאומטריה פורמלית
מאת: ד"ר וג'יה דאהר ואבתאסם עבדאלח'אלק


לגופו של עניין

מי צריך עוד סימן התחלקות ב-11
מאת: ד"ר מיכאל קורן


אפשר גם אחרת

בעיות מחכימות
מאת: ד"ר אברהם תורגמן

היתכן? או לא יתכן?
מאת: ד"ר פיטר סמובול, דורון לוין וטל קגליבסקי


רגע חושבים

בעיות מעניינות פתרונות לבעיות (מגליון 12)


לזכרה של תמר עץ הדר ז"ל

תמר עץ הדר - דוגמה ומופת לדמות חינוכית ומורת דרך - מורה לחיים
מאת: רינה רייס

תמר עץ הדר - אשה של חזון
מאת: תלמה גביש

תמר עץ הדר
מאת: ד"ר אביקם גזית