מיומנויות המאה ה- 21 בלמידה והוראה של מתמטיקה
תודה רבה לכל המרצים על המצגות ששלחו!
המצגות לשימוש פרטי בלבד.
הרצאות המליאה:
- פרופ' גבי סלומון - כיצד יצלחו הנישואים בין טכנולוגיה לחינוך?
- פרופ' שמעון שוקן - הוראת ולמידת מתמטיקה בעזרת כלים דיגיטליים: גישות ומגמות
- פרופ' אורי אלון ואנסמבל קרטושקס - הליכה אל הלא נודע
מושבים מקבילים:
- אודליה אבורמד, חנה מור ורבקה מזרחי - יחס - הרחבה וצמצום
- יוסי אלרן - ממשחק החיים לחידת שחמט
- רונית בסן צינצינטוס, ענת מני ושלומית זליכה - קידום מורי כיתות א-ב לקראת הוראת מתמטיקה מיטבית במסגרת השתלמויות להכשרה בסיסית
- אורית ברוזה ורז הראל - לומדים גיאומטריה בעזרת כלי גיאוגברה (Geogebra)
- רותי ברקאי ואסתר לוינסון - הסברים, הנמקות, הצדקות והוכחות בבית ספר יסודי - המצגת תועלה בקרוב
- רחלי גבאי - כלי לאיתור חוזקות וחולשות במתמטיקה של תלמידי כיתה ו: תהליך בנייה, הטמעה ושימוש במחוז חיפה
- פולינה גוטין - הבנה עמוקה של מבנה המספר העשרוני - פתרון בעיות בעזרת חשיבה מסדר גבוה כתנאי להבנת האלגוריתם לחיבור וחיסור מספרים גדולים
- מירב דדון - גורמים של מספר: היכרות, תכונות וחוקים בשילוב תקשוב
- מירי וולף וראיסה גוברמן - פיתוח ראיה מרחבית בשעות הפרטניות
- איריס חיים - מדריכים מתנסים ב'מיני' תהליך של חקר שיעור
- ציפי יעקב, נעמה גילאור ואתי גוילי - הבניית ידע בחיבור וחיסור שברים פשוטים על-פי מודל פתרון בעיות ושילוב המחשה אינטראקטיבית באמצעות גיאוגברה (Geogebra)
- קרן כהן - האופה היצירתי: מפעילות לפתיחת שיעור לשיעור עשיר המשלב שימוש בכלים טכנולוגיים
- דניאלה לוזון - גיאומטריה: תכונות, מדידות ומה שבניהן
- ענת לוי - שיעור חקר בנושא "שטחים" בשילוב כלים טכנולוגיים
- מאיה לולקו וסיגל יודוביץ - שיעור מתמטיקה - מהלכה למעשה
- שמוליק לונדון - ספרי לימוד מבוססי טאבלט בהוראת ובלמידת מתמטיקה
- נאיפה עומרי - לוח הכפל - לדעת את העובדות או לדעת לחשב אותן?
- פאוז מסרי ועבדאללה קעאדן - שינוי תפיסה אצל המורה - ממשימות תרגול למשימות חקר
- ניצה מרק-זגדון ואיילת קצוף - זיכרון וזיכרון של לוח הכפל
- ילנה נפתלייב - ספר הלימוד בעידן הדיגיטלי: אפשרויות חדשות להוראה וללמידה
- איליה סיניצקי ומרינה סיניצקי - בעיות 'הפוכות' כדרך לשינוי הדגשים בלמידת המתמטיקה בבית הספר היסודי
- ג'והיינה עואודה-שחברי - שימוש בשברים במהלך ההתמודדות עם פעילות מודלינג
- רחל פילו ואירית פלד - התפתחות כישורי מודלינג בקרב תלמידי בית ספר יסודי
- ג'ייסון קופר - ללמוד חשבון יסודי ממתמטיקאים?!
- לובה קורץ - שימוש בייצוגים מוחשיים, ויזואליים וסימבוליים-ממוחשבים לצורך פתרון בעיה: התחלקות מספר במכפלת ספרותיו
- חנה קלוז'ני - הבנת נושא השוויון בעזרת יישומונים
- דני קן-לי ורחל-לאה טייכטל - האם יש מה לגלות בסימני התחלקות ב- 3? מצגת 1; מצגת 2
- רותי שטיינברג ואולגה יקובסקי - פיתוח חשיבה אלגברית בבית הספר היסודי בכיתות א-ו: פיתוח תובנה מתמטית, ומציאת קשרים מתמטיים
- ראיד שיח-אחמד ולינדה אבו-עביד - שילוב התנסות מוחשית עם שימוש בתוכנת האקסל ככלי לגילוי מתמטי
- גלי שמעוני - הוראת נושא השבר הפשוט בסיוע יישומון המבוסס על מודל העיגולים