מודולה מתקדמת להעמקת ידע המורים במספרים השלמים, הפעולות והיחסים שביניהם. המורים יחשפו לרעיונות מתמטיים, דרכי עבודה עם תלמידים, קשיים הקיימים ברעיונות מסויימים, והיבטים מחקריים מהספרות המקצועית.
- מבוא
- ספירה ומנייה:
- מושג המספר - שיטת הפוזיציה, המבנה העשורי ואלגוריתמים:
א. שיטת הפוזיציה, המבנה העשורי ואלגוריתמים
ב. סדנה להצגת האפס
ג. גלגולו של נושא מתמטי - אסור לחלק באפס
ד. סדר פעולות חשבון
ה. חוש למספרים
ו. סדנה להכרה ובניית משימות גיבוש
ז. כפל מספר חד-ספרתי במספר דו-ספרתי - תכונות המספרים:
א. התחלקות בקבוצת המספרים הטבעיים:
- מבוא ומפגש ראשון
- מפגש שני
- מפגש שלישי
- מפגש רביעי
ב. חילוק עם שארית בקבוצת N0
- מפגש ראשון
- מפגש שני - מספרים שליליים:
- מספרים שליליים ותכונותיהם - סיטואציות בעיה:
א. מודל תהליכי לפתרון בעיות מילוליות
ב. בעיות דומות וגם שונות
ג. מבנה לוגי של בעיות - המקרה של בעיות חיבור וחיסור
ד. בעיות סגורות - פתוחות
ה. קשיים בבעיות השוואה - המקרה של בעיות חיבור וחיסור
ו. בעיות טובות מהן? הדגמה באמצעות הבעיה "סכומים של מספרים" - הכללות ו"הוכחות" אלגבריות לכל הנושאים:
- הפירמידה - תרגול:
דפי עבודה שבועיים כדרך לארגון ההוראה בהתמקצעות: מבוא; דפים 1-5; דפים 6-12; דפים 13-19
תרגול נוסף:
עיגול מספרים ואומדנים - פרק ב' מתוך החוברת "חשיבה כמותית - חלק א" (בהוצאת המזכירות הפדגוגית - האגף לתכנון ולפיתוח תכניות לימודים, אגף התכנון ומל"מ - המרכז להוראת המדעים)
תובנה מספרית: השלמה וחזרה - פרק ד' מתוך החוברת "חשיבה כמותית - חלק ב" (בהוצאת המזכירות הפדגוגית - האגף לתכנון ולפיתוח תכניות לימודים, אגף התכנון ומל"מ - המרכז להוראת המדעים)