מרכז מורים ארצי למתימטיקה בחינוך היסודי
facebook icon
search icon

משולש החיסור

משימת סידור מספרים בצורת משולש על פי תנאים קבועים מראש, המתבססים על פעולת החיסור. לפעילות זו שתי רמות קושי. הפעילות בעברית ו- بالعربية.

 

 
 
 
subtraction-triange-applet

נושא הפעילות

מושגים מתמטיים

מטרת הפעילות 

עזרים

שאלות לדיון בתום הפעילות

גרסת הדפסה עברית / بالعربية

הפעילות עובדה ותורגמה מתוך: http://www.theproblemsite.com/games/subtraction_triangles.asp#gameTop
דרך הקישור מומלץ להיכנס למשחק – משולש החיסור.


נושא הפעילות:
משולש החיסור הוא סידור של מספרים בצורת משולש, הנבנה באופן הבא:
הקדקוד של משולש זה נמצא למטה וכל מספר במשולש מהווה את ההפרש של שני המספרים הנמצאים מעליו (באופן הפוך ממשולש פסקל).
subtraction-board-full
 
לדוגמה, 3=6-3, 4=6-2, 1=2-1
 
פעילות זו הינה בשתי רמות קושי ומתאימה לכיתות א' – ו'.
מושגים מתמטיים:

הפרש, מחוסר, מחסר, משולש, קדקוד, בסיס.


מטרת הפעילות:
הפעילות מתמקדת בשיבוץ מספרים בהתאם לחוקים של משולש החיסור.
התלמיד יקבל לוח פעילות מנוילן וכרטיסיה עם מספרים נתונים, אותם ישבץ בלוח בעזרת טוש מחיק.
בעזרת ניסוי וטעייה התלמיד ישבץ את כל המספרים כך שכל אחד מהם יהווה את ההפרש של שני המספרים ששובצו מעליו.

עזרים:

חזרה לתפריט


שאלות לדיון בתום הפעילות:

  • באיזו דרך שיבצתם את המספרים?
  • האם התחלתם מקדקוד המשולש ושיבצתם מספרים עד שהגעתם לבסיסו או להיפך?
  • איזו פעולה נדרשת כשמתחילים מהקדקוד לבסיס ואיזו פעולה נדרשת כשמתחילים מהבסיס לקדקוד?
  • איזה מספרים רצוי לשבץ בקדקוד? איזה מספרים רצוי לשבץ בבסיס?
  • האם הבחנתם בזוג מספרים שלא יכולים להיות האחד ליד השני? מדוע?

חזרה לתפריט

Read 2561 times