מרכז מורים ארצי למתימטיקה בחינוך היסודי
facebook icon
search icon

מאמר: שימוש במודל היפני של חקר שיעור בתהליך במתמטיקה

Using the Japanese Lesson Study in Mathematics

Heidi Janzen

כמה מילים על המאמר:

חקר שיעור בתהליך (Japanese Lesson Study) כולל קבוצת מורים העובדת יחד על מטרה רחבה, ומפתחת מערכי שיעור שצופים בהם, מנתחים אותם, וכותבים אותם מחדש. ההתמקדות לאורך כל התהליך היא על שיפור חשיבת התלמידים והפיכת השיעורים לאפקטיביים יותר. מטרת המאמר היא להבהיר חלק מהעקרונות המנחים העומדים מאחורי התהליך של חקר שיעור. המאמר מתייחס בין היתר לנושאים הבאים: א. תחילת התהליך של חקר שיעור: חששות והנחות נפוצות. ב. הבנת העבודה של חקר שיעור: תפיסות שגויות חשובות מהן יש להימנע.

למאמר בעברית


פרטים נוספים על המאמר:

עובד מתוך מאמר שהתפרסם באתר: http://www.glencoe.com/sec/teachingtoday/subject/japanese_lesson_study.phtml

תרגום: ד"ר מיכל סוקניק

Read 125873 times