מרכז מורים ארצי למתימטיקה בחינוך היסודי
facebook icon
search icon

מאמר: "איני באמת יודע כיצד עשיתי זאת!"

"I Don't Really Know How I Did That!"

R. Scott Eberle

כמה מילים על המאמר:

המאמר עוסק בפעילות חקר בריצופים וחקירת הסימטריה. הפעילות מספקת הזדמנות לשיח מתמטי ודיון על דיוק מתמטי. כמו כן, הפעילות דורשת מהתלמיד הנמקה מתמטית. הפעילות מפתחת את היצירתיות והאסתטיקה המתמטית. במאמר נטען כי "עבור תלמידים, "אסתטיקה מתמטית" יכולה להיות כוח מנחה לחקירה מתמטית."

למאמר בעברית

הערה:

מאחר ומושג הריצוף תקף למישור כולו, ישנה אפשרות שכאשר נשאל תלמיד האם הוא יכול להשתמש במשולשים ומרובעים שונים כדי לרצף רצפה, התלמיד יחשוב מן הסתם על רצפה מלבנית, אך ריצופים רבים אינם מתאימים לרצפה מלבנית, אף על פי שהם ריצופים חוקיים של המישור.


פרטים נוספים על המאמר:

מתוך: Teaching Children Mathematics, Vol. 21, No. 7, March 2015

תרגום: ד"ר מיכל סוקניק

Read 107339 times