פרטים נוספים על המאמר:
מתוך: Teaching Children Mathematics, Vol. 22, No. 9, May 2016
תרגום: ד"ר מיכל סוקניק
Moving Math in the Write Direction
Shannon E. Bostiga, Michelle L. Cantin, Cristina V. Fontana, and Tutia M. Casa
כמה מילים על המאמר:
המאמר דן בשימוש בכתיבה כאמצעי תקשורת העוזר לתלמידים לפתח את היכולות המתמטיות שלהם. תהליך הכתיבה מדגיש איסוף, ארגון, שיפור והבהרה של המחשבות. כתיבה יכולה לשמש כבמה לתלמידים להעביר את הנמקותיהם בצורה ברורה ומאורגנת וליצור טיעונים תקפים בזמן שהם מתייחסים להנמקות של אחרים ומבקרים אותן.
במאמר מוצג מחקר בו נעשה שימוש ביומני דיון מיוחדים שמטרתם לשפר את יכולת ההנמקה והתיאור בכתב של דרך החשיבה של התלמידים. בנוסף, מתוארת מערכת השיקולים שהמורים צריכים להתחשב בה כשהם מיישמים יומני דיון מתמטי בשיעורים שלהם.
פרטים נוספים על המאמר:
מתוך: Teaching Children Mathematics, Vol. 22, No. 9, May 2016
תרגום: ד"ר מיכל סוקניק