מרכז מורים ארצי למתימטיקה בחינוך היסודי
facebook icon
search icon

מאמר: קידום המתמטיקה לכיוון של כתיבה

Moving Math in the Write Direction

Shannon E. Bostiga, Michelle L. Cantin, Cristina V. Fontana, and Tutia M. Casa

כמה מילים על המאמר:

המאמר דן בשימוש בכתיבה כאמצעי תקשורת העוזר לתלמידים לפתח את היכולות המתמטיות שלהם. תהליך הכתיבה מדגיש איסוף, ארגון, שיפור והבהרה של המחשבות. כתיבה יכולה לשמש כבמה לתלמידים להעביר את הנמקותיהם בצורה ברורה ומאורגנת וליצור טיעונים תקפים בזמן שהם מתייחסים להנמקות של אחרים ומבקרים אותן.
במאמר מוצג מחקר בו נעשה שימוש ביומני דיון מיוחדים שמטרתם לשפר את יכולת ההנמקה והתיאור בכתב של דרך החשיבה של התלמידים. בנוסף, מתוארת מערכת השיקולים שהמורים צריכים להתחשב בה כשהם מיישמים יומני דיון מתמטי בשיעורים שלהם.

למאמר בעברית


פרטים נוספים על המאמר:

מתוך: Teaching Children Mathematics, Vol. 22, No. 9, May 2016

תרגום: ד"ר מיכל סוקניק

Read 73205 times