מרכז מורים ארצי למתימטיקה בחינוך היסודי
facebook icon
search icon

מה הכלל?

פעילות המדגישה את הקשר בין פעולות החילוק והכפל דרך הרעיון שלכל פעולת חילוק יש פעולת כפל במספר ההופכי המניבה אותה תוצאה.
הפעילות ניתנת להתאמה לרמות שונות, ולגילאים שונים.

לגרסת הדפסה: בעבריתبالعربية 

 

חשבתי על כלל. אוכל להפעיל את הכלל על כל מספר שתיתנו לי ואומר לכם למה הוא הפך:

  • אם תיתנו לי 5, הכלל שלי יהפוך אותו ל- 15
  • אם תיתנו לי 6, הכלל שלי יהפוך אותו ל- 18

איזו פעולה חשבונית מתאימה לשני המקרים המתוארים כאן? מה הכלל שלי?

breaker2

כלל 2

  • אם תיתנו לי 4, הכלל שלי יהפוך אותו ל- 0.12
  • אם תיתנו לי 21, הכלל שלי יהפוך אותו ל- 0.63

מה הכלל שלי? האם יש דרך נוספת?

breaker2

כלל 3 
  • אם תיתנו לי 3, הכלל שלי יהפוך אותו ל- 1.5
  • אם תיתנו לי 4, הכלל שלי יהפוך אותו ל- 2

מה הכלל שלי? האם יש דרך נוספת?

breaker2

כלל 4 

  • אם תיתנו לי 6, הכלל שלי יהפוך אותו ל- 200
  • אם תיתנו לי 8, הכלל שלי יהפוך אותו ל- 266.6667

מה הכלל שלי? האם יש דרך נוספת?

breaker2

המציאו כלל משלכם ותנו לחבר לגלות אותו.


על הפעילות:

פעילות המדגישה את הקשר בין פעולות החילוק והכפל דרך הרעיון שלכל פעולת חילוק יש פעולת כפל במספר ההופכי המניבה אותה תוצאה.

ניתן להתמודד עם מספרים "קשים" דרך הפיכתם למספרים "נוחים" יותר וחזרה לעבודה עם המספרים שבבעיה המקורית (שברים פשוטים ועשרוניים).

הפעילות ניתנת להתאמה לרמות שונות, ולגילאים שונים. גילוי הכלל מצריך קישור בין פעולות הפוכות.

Read 1509 times