מרכז מורים ארצי למתימטיקה בחינוך היסודי
facebook icon
search icon

מה השארית?

בפעילות זו התלמידים נעזרים בלוחות מספרים עבור פתרון תרגילי חילוק עם ובלי שארית. המטרה - לזהות את המנה בתרגיל החילוק, כמספר השורות המלאות בלוח, ואת השארית - כמספר התאים הנותרים עד הגעה למספר המטרה, שהוא המחולק.
הפעילות אפשרית בשילוב אקסל.
 

היכנסו לגיליון אקסל בקישור (הגיליון נבנה על-ידי This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.)
 

image

שאלות לחקירה בעזרת לוחות המספרים:

הגדירו באקסל והציגו לוח 6

  • איך נוכל לדעת מתוך הלוח מהי המנה של: 6 : 8 ? הסבירו תוך התייחסות ללוח.
  • איך נוכל לדעת מתוך הלוח מהי המנה של: 6 : 21 ?

הגדירו באקסל והציגו לוח 8

  • איך נוכל לדעת מתוך הלוח מהי המנה של: 8 : 17 ?
  • איך נוכל לדעת מתוך הלוח מהי המנה של: 8 : 44 ?

הגדירו באקסל והציגו לוח 4

ב'עולם של חילוק ב- 4', כל מספר עובר פעולת חילוק ב- 4. חלק מהמספרים מתקבלים ללא שארית וחלק עם שארית.
  • אילו מספרים מתאימים לעולם זה, מתוך לוח 4 שיצרתם, בלי שארית?
  • אילו מספרים יתנו שארית 1 בחלוקה ב-4?
  • אילו מספרים יתנו שארית 2 בחלוקה ב-4?
  • אילו מספרים יתנו שארית 3 בחלוקה ב-4?
  • תארו בלוח 4 את התרגיל 4 : 26.
    איפה נראה את המנה? איפה נראה את השארית?
  • האם לוח 4 יעזור בחילוק 4 : 172 ?
    באילו חוקי חשבון השתמשתם?
    האם נקבל מנה שהיא מספר שלם? הסבירו.
Read 1811 times