מאת: יעל צרפתי ופרופ' דורית פטקין.
מתוך: מספר חזק 2000, גיליון 25.
מדור: צורה ומרחב
כמה מילים על המאמר:
מאמר המתאר מחקר שעסק בזיהוי ושיום צורות דו-ממדיות וצורות תלת-ממדיות (גופים) בגיל צעיר.
ממסקנות המחקר עולה, "שיש חשיבות רבה להציג בפני לומדים מגוון של אי-דוגמאות של גופים, באותה מידה כמו שמציגים בפניהם דוגמאות של אותם גופים. כמו כן, מומלץ להציג בפני הלומדים את הגופים במנחים שונים, לאו דווקא במנח האב-טיפוסי המקובל, כדי לשפר את יכולתם לזהות את הגופים, ולהבין את העובדה שהגוף לא משתנה אם משנים את המנח שלו."