מרכז מורים ארצי למתימטיקה בחינוך היסודי
facebook icon
search icon

מאמר: מספרים שמספרים סיפור

מאת: דובי וייס
מתוך: מספר חזק 2000, גיליון 10.
מדור: אפשר גם אחרת

כמה מילים על המאמר:

המאמר עוסק בתכנית "מתמטיקה רלוונטית" - תכנית ייחודית ללימוד מתמטיקה שפותחה על פי עקרונות גישת ה- RME (שיטת לימוד הולנדית הנקראת "מתמטיקה ריאליסטית"). על-פי הגישה, מתמטיקה הינה פעילות אנושית ולכן, על הלומדים להיות שותפים פעילים בתהליך הלמידה. הלומדים מתחילים בעשיית מתמטיקה רלוונטית דרך סיפורים מתמטיים מציאותיים (סיפורים פרדיגמטיים) ממשיכים בעשייה ובהבניית ידע מתמטי והמשגתו. המאמר מציג דוגמאות לפעילויות, ראיות מכיתת הלימוד.

קישור למאמר

Read 1358 times