מוקדי הפעילות: זיהוי של קשרים בין מספרים חד-ספרתיים בעזרת פעולות חיבור וחיסור בתחום העשרת; הכללה מהדוגמאות המרובות לגבי תכונותיהם של המספרים האי-זוגיים; והמוסכמה לגבי סדר עריכת פעולות החשבון, שעל פיה, ...
מוקד הפעילות: זיהוי של קשרים בין מספרים חד-ספרתיים בעזרת פעולות חיבור וחיסור בתחום העשרת, והכללה מהדוגמאות המרובות לגבי תכונותיהם של המספרים הזוגיים. הפעילות מאפשרת לדון במוסכמה לגבי סדר עריכת פעולות החשבון, ...
מתוך: מספר חזק 2000, גיליון 15. מדור: רגע חושבים
ארבע בעיות מעניינות מתחומים שונים: מציאת סכום של כעשרים ספרות בדרכים שונות; קשר בין מעגל, קוטר והיקפי מעגלים שונים; זוגיות הסכום של מספר והחזקה השניה ...
משחק המשלב גיאומטריה של המרחב (מושגים כגון קובייה, פירמידה, קודקוד, פאה, מקצוע) עם תורת המספרים (מושגים כגון מספר ראשוני, מספר פריק, זוגי ואי-זוגי).
מתוך גיליון 6 של "מספר חזק 2000".
קישור לפעילות ...
מוקד הפעילות: שאלות מילוליות ברמות קושי שונות העוסקות בזיהוי של מספרים טבעיים תוך עריכת פעולות חשבון ביחס אליהן, התייחסות לסימני ההתחלקות, ערך המקום ועוד. מטרת הפעילות: פיתוח ועידוד של יצירתיות בקרב התלמידים ...
מוקד הפעילות: מיון של המספרים הטבעיים 1-20, תוך זיהוי והכללה של קשרים בין מספרים טבעיים. מטרת הפעילות: פיתוח ועידוד חשיבה יצירתית בקרב התלמידים בעזרת בעיה פתוחה בעלת מספר רב של פתרונות. הפעילות כוללת ...
מוקד הפעילות: השלמת סדרות מתמטיות תוך זיהוי והכללה של קשרים בין מספרים. מטרת הפעילות: פיתוח ועידוד יצירתיות בקרב התלמידים בעזרת בעיה פתוחה בעלת מספר רב של פתרונות, תוך חשיבה על אסטרטגיות שונות לפתרון. ...