מיקרו-שיעור שמטרתו לטפל בתפיסה שגויה אצל התלמיד/ה שבכפל המכפלה תמיד גדולה מערכם של כל אחד מהגורמים, ובחילוק המנה תמיד קטנה מערכו של המחולק.
לפעילות בעברית / بالعربية ...
מוקדי הפעילות: המספרים הטבעיים, חילוק ושארית בחלוקה במספר מסוים.
הפעילות לקוחה מתוך האוגדן: משימות מכוונות יצירתיות לכיתות א-ו.
הפעילות לתלמיד בעברית / بالعربية
הנחיות למורה
...
מאת: פרופ' רון אהרוני
מתוך: מספר חזק 2000, גיליון 11.
מדור: גישות בהוראה
המאמר עוסק בקושי מוכר בהוראת שברים. המאמר דן במקור הקושי, בהפרדה הנערכת בין הוראת החילוק והוראת השברים, ומציע לחבר ביניהם ...
... • הפעילות הראשונה מסתמכת על ביצוע פעולה הפוכה: חיסור כפעולה הפוכה לחיבור וחילוק כפעולה הפוכה לכפל. למשל, כדי למצוא את המספרים החסרים במערך הראשון, נבצע קודם פעולת חיסור: 4 = 4 - 8 ולאחר מכן פעולת כפל: ...
מאת: פרופ' רון אהרוני
מתוך: מספר חזק 2000, גיליון 13.
מדור: גישות בהוראה
המאמר מתאר מספר עקרונות פדגוגיים להוראה, ומדגים את אופן יישומם בעזרת שאלה לגבי חילוק בשבר.
קישור למאמר ...
מאת: ד"ר ראיסה גוברמן מתוך: מספר חזק 2000, גיליון 18.
כמה מילים על המאמר:
המאמר מתאר חמש קבוצות של פתרונות למציאת מנת חילוק של שבר בשבר. המאמר מדגים בעזרת שימוש בדרכים אלו, כיצד ניתן לטפח קישוריות ...
... מפגש פרטני, הצעות למורה להתנהלות מפגש, נספח א' - דף חילוק שברים (מתוך "שבילים לכיתה ו")
מפגש 5 תכנון מפגש, עוד זווית על הוראה מתקנת, חבילת ידע ותכנון רצף של מפגשים מפגש חמישי - מצגת, נספח
מפגש 6 ניתוח ...