שני המאמרים המופיעים בסיכום זה עוסקים בתהליכי חשיבה והנמקה במתמטיקה אצל תלמידים בכיתות ג'-ד'. בנוסף מוצגים שלבי ההתפתחות של תהליכים אלה, כדי שמורים יוכלו להיעזר בהם בתכנון הוראה תוך דגש על פיתוח החשיבה ...
מאת: ד"ר כרמית בנבנישתי מתוך: מספר חזק 2000, גיליון 32. מדור: במבט אחר
כמה מילים על המאמר:
המאמר מציג דוגמאות לפעילויות שונות שעוסקות בחשיבה לוגית, אותן ניתן לשלב כחלק מהוראת המתמטיקה בכיתות הגבוהות ...
... בנושא תלמידים מתקשים במתמטיקה מאתר מרכז המורים
אפיוני למידה וחשיבה של תלמידים "חלשים" במתמטיקה - דו"ח מסכם לשנים 2000-2002, מאת: ד"ר רוני קרסנטי ופרופ' אברהם הרכבי
ללמוד מתמטיקה מטעויות - מאגר מקוון ...
מאת: ד"ר פיטר סמובול, דורון לוין וטל קגלובסקי
מתוך: מספר חזק 2000, גיליון 13.
מדור: אפשר גם אחרת
המאמר עוסק בשימוש בתהליך פתרון בעיות חקר המשותף למורה ולתלמיד ככלי להעמקת החשיבה המתמטית של התלמיד. ...
מאת: פרופ' לוי רחמני
מתוך: מספר חזק 2000, גיליון 13.
מדור: גישות בהוראה
המאמר מתאר גישה לפיתוח חשיבהמתמטית בקרב ילדים בכיתות ג-ו. על פי גישה זו מוצגים לתלמידים סיפורים מתמטיים (כשאלות מילוליות), ...
מאת: פרופ' רון אהרוני מתוך: מספר חזק 2000, גיליון 15. מדור: על מדף הספרים
המאמר מתאר חשיבהמתמטית כעיסוק בהפשטה, מציאת חוקיות והכללה בפתרון בעיות. המאמר מציג נושאים אלו דרך דוגמאות ופתרונן.
קישור למאמר ...
מאת: תמי גירון מתוך: מספר חזק 2000, גיליון 17. מדור: הערכה כמנוף ללמידה
המאמר עוסק בשאלות לא שגרתיות, המצריכות חשיבה מסדר גבוה, לצורך איתור המודל המתמטי המתאים לפתירתן. המאמר מציג מספר דוגמאות לשאלות ...
מאת: ד"ר שרה הרשקוביץ וד"ר רמה קלוויר מתוך: מספר חזק 2000, גיליון 10. מדור: מחקר שימושי
כמה מילים על המאמר:
המאמר מתאר את התרומה של שאלות פתוחות לקידום חשיבה וידע מתמטי באופן כללי במגוון תחומים. המאמר ...
מאת: פרופ' דן עמיר מתוך: מספר חזק 2000, גיליון 10. מדור: לגופו של עניין
כמה מילים על המאמר:
המאמר מדגיש את חשיבות החשיבה האינדוקטיבית ובפרט את תהליך ההכללה וההפשטה בחשיבה המתמטית. המאמר מתאר את האופן ...
מאת: פרופ' לוי רחמני. מתוך: מספר חזק 2000, גיליון 22. מדור: גישות בהוראה
כמה מילים על המאמר:
מאמר המשך למאמר "ניתוח סיפורי חשבון, ככלי לפיתוח החשיבה המתמטית", אשר פורסם בגיליון מספר 13 של "מספר ...
מאת: פרופ' דורית פטקין וד"ר רותי ברקאי. מתוך: מספר חזק 2000, גיליון 24. מדור: מחקר שימושי
כמה מילים על המאמר:
מאמר העוסק בחשיבות של פיתוח ראיה ויזואלית לקידום חשיבהמתמטית בכלל, וחשיבה ויזואלית ...
מאת: הודא שאיב וד"ר מיכל טבח. מתוך: מספר חזק 2000, גיליון 25. מדור: צורה ומרחב
כמה מילים על המאמר:
מאמר המציג כיצד ניתן לפתח חשיבהמתמטית בכלל וחשיבה גיאומטרית בפרט אצל ילדים צעירים. המאמר מתייחס ...
תרגול לכיתה א בנושאים שונים: סדרות, חלוקת מצולע לחלקים שווים וחשיבהמתמטית הכוללת בחירת פעולה מתאימה בכדי להגיע לתוצאה הגדולה/הקטנה ביותר.
לדף בעברית / بالعربية ...
הסדנה מתמקדת בחזרה ותרגול המבנה העשורי ומספרים טבעיים וכן בפיתוח חשיבהמתמטית. מושם דגש על לימוד בעבודה בקבוצות תוך תמיכה ושיתוף פעולה ועל בניית משימות דומות והתאמתן לתוכן מתמטי ולשכבת גיל.
קישור לפעילות ...
From Inductive Reasoning to Proof
David A. Yopp
כמה מילים על המאמר:
הוכחה מתמטית היא ביטוי של חשיבה דדוקטיבית (הסקת מסקנות מטענות קודמות). אך לעיתים דווקא חשיבה אינדוקטיבית (הסקת מסקנות על בסיס דוגמאות) ...
Tacit Models and Mathematical Reasoning
Efraim Fischbein
כמה מילים על המאמר:
המאמר עוסק במספר דוגמאות של מודלים סמויים, קונקרטיים, אשר משפיעים על המושגים והפעולות המתמטיות של תלמידים. היות ומודלים ...
... כאמצעי להדגים מתמטיקה וכאמצעי לתלמידים להראות את החשיבה שלהם אודות מתמטיקה. מורים יכולים להשתמש בייצוגים כדי להבהיר לתלמידים רעיונות מתמטיים, כדי להשיג גישה לחשיבה המתמטית של תלמידים, וכדי לעזור לתלמידים ...
... תלמידים לבנות דגמים של מספרים המהווים את הבסיס לחשיבהמתמטית, על ידי כך שהם מאפשרים ביצוע מהיר ומדויק של חישובים מורכבים רבים ובכך משאירים את מיקוד תשומת הלב על המשמעות. הפעילויות המתוארות במאמר מדגימות ...