סיכום זה מציג שני מאמרים שמוקדשים להתפתחות המושג ישר המספרים ומציג את תרומתו ללימודי המתמטיקה.
בחלק א' מוצגים מחקרים המתייחסים לסימון המספרים הטבעיים והשברים על ישר המספרים.
בחלק ב' מוצגים מחקרים ...
סיכום מאמרים בנושא הסימן "שווה": חלק מהידע על אודות הסימן "שווה" הוא ההבנה שניתן להשתמש בו בתהליכים וטרנספורמציות מתמטיים ושהוא בעצם יחס. זוהי ההבנה שהסימן מסמל זהות של הביטויים המוצגים משני צדדיו.
לסיכום ...
מוקדי הפעילות: יחס, מציאת קשרים בין גורמים המתוארים בעזרת יחס ועריכת הכללה. מוקד נוסף של הפעילות הוא הקשר בין תיאורים ויזואליים, מילוליים ומתמטיים של יחסים.
הפעילות לקוחה מתוך האוגדן: משימות מכוונות ...
מוקדי הפעילות: זיהוי צורות גיאומטריות, חשיבה על יחסי הכלה בין צורות, ייצוג שברים ומציאת השלם בעזרת החלק הנתון.
הפעילות לקוחה מתוך האוגדן: משימות מכוונות יצירתיות לכיתות א-ו.
הפעילות לתלמיד בעברית ...
מוקדי הפעילות: זיהוי צורות גיאומטריות, חשיבה על יחסי הכלה בין צורות, חוק שימור השטח.
הפעילות לקוחה מתוך האוגדן: משימות מכוונות יצירתיות לכיתות א-ו.
הפעילות לתלמיד בעברית / بالعربية
הנחיות למורה ...
מוקדי הפעילות: תכונות מקביליות, בניית מקביליות שונות המורכבות ממשולשים חופפים שווי שוקיים וישרי זווית, יחסי הכלה בין מקביליות וחשיבה אלגברית ראשונית תוך כדי עריכת חיבורים ביניהם.
הפעילות לקוחה מתוך האוגדן: משימות ...
מטרות פעילות זו הן פיתוח אוריינות פיננסית בקרב התלמידים בהקשר של נושא התקציב הקבוצתי ומרכיביו. זאת תוך התמודדות עם תרגום התכנים לשפה מתמטית מתאימה, שימוש בארבע פעולות החשבון, יחס, אחוזים, שברים וחקר נתונים. ...
מטרות פעילות זו הן פיתוח אוריינות פיננסית בקרב התלמידים בהקשר של נושא התקציב העסקי ומרכיביו, תוך התמודדות עם תרגום התכנים לשפה מתמטית מתאימה, שימוש בארבע פעולות החשבון, שברים פשוטים, עשרוניים, אומדן ויחס. ...
מטרות פעילות זו הן פיתוח אוריינות פיננסית בקרב התלמידים בהקשר של נושא התקציב העסקי ומרכיביו, תוך התמודדות עם תרגום תכנים לשפה מתמטית מתאימה. כמו כן שימוש בארבע פעולות חשבון, שברים פשוטים ויחס. הפעילות ...
... גיאומטריים תוך התייחסות להגדרות ותכונות, בשונה מפעילויות מוכרות בבית הספר היסודי אשר מתמקדות על פי רוב בזיהוי אובייקטים גיאומטריים על פי תכונותיהם.
הפעילויות נכתבו על-ידי צוות מרכז המורים הארצי למתמטיקה ...
מאת: ד"ר עדה קצף
מתוך: מספר חזק 2000, גיליון 11.
מדור: מתמטיקה בארץ ובעולם
המאמר מתמקד במושג האתנומתמטיקה. כלומר, בהיבטים החברתיים, התרבותיים המוגדרים על ידי שפה, שיח, נורמות והתייחסויות של קבוצה ...
מאת: ד"ר אברהם תורגמן
מתוך: מספר חזק 2000, גיליון 12
מדור: מן השטח
המאמר עוסק בספר "כליל חשבון" ומדגים התייחסות יהודית וייחודית למתמטיקה, החל מהרציונל ללימוד מתמטיקה ועד לשפת הספר ולאופן שבו הוא ...
מאת: אברהם בלוך
מתוך: מספר חזק 2000, גיליון 12
מדור: משחקי מתמטיקה
המאמר מתאר משחק מתמטי המתמקד במספרים הטבעיים ובעריכת שרשרת של פעולות ביחס אל מספר נבחר מבין המספרים הטבעיים. המאמר מציג דוגמאות ...
מאת: ד"ר יוסף אלרן ומיכל אלרן
מתוך: מספר חזק 2000, גיליון 12
מדור: לגופו של עניין
המאמר עוסק בשעון מחוגים, קריאת שעון, החיבור בין שעון המחוגים ובין לוח השנה. בנוסף מתייחס לשיטות מדידה שונות לחשבון ...
מתוך: מספר חזק 2000, גיליון 12.
מדור: על המספר
המאמר עוסק במספר 12 ומציג 12 היבטים מתמטים ביחס אליו. היבטים אלו עוסקים בין היתר בפעולות החשבון, גיאומטריה ותורת המספרים.
קישור למאמר ...
מאת: תמי גירון
מתוך: מספר חזק 2000, גיליון 13.
מדור: הערכה כמנוף ללמידה
המאמר עוסק בטיפול בשגיאות הנובעות מהכללות יתר של התלמידים, ומדגים גישה לטיפול בהכללת יתר ביחס לתוצאת המכפלה של מספר דו ספרתי ...
... והם מתבקשים להציע שאלות שניתן לענות עליהן בעזרת הסיפור, למיין ולדרג את השאלות שהציעו, ולהחליט אילו שאלות נוספות יש לשאול. המאמר מדגים את השימוש בגישה, מתייחס למטרותיה ולאופן שבו הן מושגות בכיתה.
קישור ...