פיתוח תובנות לגבי שינוי משולשים תוך כדי שימור ההיקף מתוך אוגדן לפיתוח ראיה מרחבית לכיתות א-ב.
במהלך הפעילות, התלמידים חוקרים, בעזרת יישומון, את האפשרויות לבניית משולשים שונים מקטע בהיקף נתון, ואת הקשר בין אורך של קטע השווה לסכום צלעותיו של משולש לבין היקפו של המשולש. התלמידים מגלים שהיקף נתון יכול להתאים למגוון של משולשים, ושישנם משולשים שונים שיש להם אותו היקף. בשיחה עם הילדים על הדומה והשונה בין המשולשים, ייעשה שימוש בשפה אינטואיטיבית, ובמונחים גיאומטריים הנדרשים בגיל זה. הפעילות באה במטרה לחזק את הבנת מושג המשולש ומרכיביו ואת מושג היקף המשולש. הפעילות משלבת התנסות ודיון של קבוצת תלמידים עם מורה.