פיתוח תובנות לגבי שימור ההיקף בזמן שינוי אורכי הצלעות במשולשים מתוך אוגדן לפיתוח ראיה מרחבית לכיתות א-ב.
התלמידים יוצרים משולשים שונים באמצעות חבל וחוט בעלי אורך קבוע. בדיון משווים בין סוגי ותכונות המשולשים המתקבלים, ודנים בתכונות אורך הצלעות וההיקף - מה נשמר ומה השתנה לאחר כל פעולה שהם עושים. התלמידים מגלים שבהינתן היקף קבוע ניתן ליצור משולשים שונים. בשיחה עם התלמידים על הדומה והשונה בין המשולשים, ייעשה שימוש בשפה אינטואיטיבית, ובמונחים גיאומטריים הנדרשים בגיל זה. הפעילות אמורה לחזק את הבנת מושג המצולע ומרכיביו, ואת מושג היקף המצולע – כשהם מודגמים על המשולש. בפעילות הנוספת התלמידים מתנסים במדידות אורך של צלעות של משולשים, באמצעות סרגל, בביטוי ההיקף כתרגיל חיבור ובחישוב ההיקף בסנטימטרים. הפעילות משלבת התנסות ודיון של קבוצת תלמידים עם מורה.