- סרטון הדרכה לבניית סביבת עבודה בגאוגברה, להמחשה דינאמית ויזואלית של הבעיה.
- סרטון הדרכה לבניית גיליון אקסל להתמודדות עם הבעיה.
גיזרו ריבועים, בעלי גודל צלע שווה, מארבע הפינות של בריסטול בגודל A4.
![rectangle-A4](/images/stories/part4/archive/heker_by_computer/hekerbycomputer16/rectangle-A4.png)
קפלו את שפות הבריסטול ליצירת תיבה פתוחה והדביקו את פאות התיבה.
מהו גודל הריבועים שיהיה עליכם לגזור בפינות, על מנת ליצור את התיבה שתכיל הכי הרבה סוכריות בתוכה?
- שערו: מה תוכלו לומר על נפח התיבות השונות שיתקבלו מבריסטול בגודל זהה?
- מידדו את התיבות שיצרתם (אורך, רוחב, גובה)
- היכנסו לאקסל ובנו טבלה שתכיל את הנתונים של כל התיבות.
- רישמו נוסחה שתחשב את הנפח של כל תיבה.
- בנו גרף באקסל, שיתאר את השתנות הנפח בתיבות השונות.
- מה אתם יכולים ללמוד מהגרף המתאר את נפח התיבות?
- האם תוכלו למצוא קשרים בין התיבה בעלת הנפח הגדול ביותר (נפח מקסימלי) לבין מימדים אחרים בתיבה זו?
- הכינו עמודות נוספות באקסל שיעזרו לכם לחקור את הקשרים. מה גיליתם?