(תשס"ז, מאי 2007)
תוכן עניינים
א"ב היסטורי
תאלס
מאת: מרגרט פרוים
אשת חיל מי ימצא - מסע בתולדות המתמטיקה
מאת: ד"ר אביקם גזית
גישות בהוראה
שיעור על חילוק בשבר כהדגמה לכמה עקרונות הוראה
מאת: פרופ' רון אהרוני
ניתוח סיפורי חשבון ככלי לפיתוח החשיבה המתמטית
מאת: פרופ' לוי רחמני
מבנים שחוזרים על עצמם בהוראת החשבון
מאת: אנה ליפוביצקי
הערכה כמנוף ללמידה
טיפול בשגיאות של תלמידים באמצעות דיון מתמטי - בעיית הפרופורציה
מאת: ברכה סגליס
מי מדבר על שגיאות? דיון בכיתה בהכללות יתר של תלמידים
מאת: תמי גירון
מחקר שימושי
ידע מילולי אודות צורות גיאומטריות לפני לימוד גיאומטריה פורמלית
מאת: ד"ר וג'יה דאהר ואבתאסם עבדאלח'אלק
לגופו של עניין
מי צריך עוד סימן התחלקות ב-11
מאת: ד"ר מיכאל קורן
אפשר גם אחרת
בעיות מחכימות
מאת: ד"ר אברהם תורגמן
היתכן? או לא יתכן?
מאת: ד"ר פיטר סמובול, דורון לוין וטל קגליבסקי
רגע חושבים
לזכרה של תמר עץ הדר ז"ל
תמר עץ הדר - דוגמה ומופת לדמות חינוכית ומורת דרך - מורה לחיים
מאת: רינה רייס
תמר עץ הדר - אשה של חזון
מאת: תלמה גביש
תמר עץ הדר
מאת: ד"ר אביקם גזית