מרכז מורים ארצי למתימטיקה בחינוך היסודי
facebook icon
search icon

חומרי ההתמקצעות: מספרים ופעולות - מודולה לצוותים בית-ספריים

החומרים נכתבו על-ידי: נילי הירשפלד, אלכס פרידלנדר ונעמי תעיזי, המחלקה להוראת המדעים, מכון ויצמן למדע.

- מבוא

  1. ניתוח אירועים:
    רקע
    נושא 1הבנת משמעות סימן השיוויון
    _____ נספח 1; נספח 2; נספח 3 (נספח 3 בגרסת וורד); נספח 4.
    נושא 2: מדוע הדרך שלי איננה טובה?
    _____ נספח 1נספח 2.
    נושא 3: אירוע אישי
  2. התאמת דפי עבודה:
    רקע
    מפגש 1: מה דומה? מה שונה?
    _____ נספחים
    מפגש 2: לפרק ולבנות
    _____ נספחים

  3. הערכת הישגי תלמידים:
    רקע
    מפגש 1: מבחנים ככלי הערכה - יעדים ותחומים
    _____ נספח 1 (נספח 1 בגרסת וורד); נספח 2 (נספח 2 בגרסת וורד); 
    _____ נספח 3 (נספח 3 בגרסת וורד).
    מפגש 2: הערכת עבודות תלמידים במשימות ביצוע
    _____ נספח 1נספח 2נספח 3.

  4. חקר שיעור בתהליך lesson study:
    רקע
    מפגש 1: מטרות בהוראת מתמטיקה בתכנית הלימודים
    מפגש 2: "חקר שיעור בתהליך" - מהו? ואיך מכינים שיעור במתמטיקה?
    _____ נספח 1 (נספח 1 בגרסת וורד); נספח 2.
    מפגש 3: בניית שיעור מתמטיקה
    מפגש 4: על תצפית ומתן משוב
    _____ נספח 1; נספח 2;
    _____ טפסים: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9.
    מפגש 5: תפציות בשיעור ומתן משוב
    מפגש 6: דיווחים במליאה על ההתנסות
    מפגש 7: תכנון שיעור בעקבות התצפית והמשוב
  5. הכרת חומרי הלימוד:
    רקע
    מפגש 1: מה מחפשים בספרי הלימוד?
    מפגש 2: כיצד נעריך ספרי לימוד?
    מפגש 3: מפגשים אישיים עם מפתחי חומרי לימוד