האוגדן משלב עבודה עם תוכנת GapMinder (תוכנה חופשית לשימוש). כל פעילות כוללת מדריך למורה.
הפעילויות בעברית ו- بالعربية.
הפעילויות בעברית ו- بالعربية.
כתבה: עינת גיל
- פעילות 1: הבנת ייצוג ייחודי עם משתנה אחד וניתוח סיכויים - התפתחות השימוש באינטרנט במדינות בעולם (כיתות ד-ה)
מטרת הפעילות היא להכיר, להבין ולפרש ייצוג בו מוצג משתנה כמותי אחד (מספר המשתמשים באינטרנט) על פני משתנה קטגוריאלי אחד (ארץ) ולעסוק בניתוח סיכויים.
- פעילות 2: הבנת גרף קשר בין משתנים וניתוח סיכויים - מתקשרים בעולם: מאין ולאן בטלפון נייד (כיתה ו)
בפעילות זו נבדוק מגמות עולמיות בשימוש בטלפונים ניידים ב-50 השנים האחרונות. מטרת הפעילות היא ללמוד על התפתחות השימוש בטלפונים ניידים בעולם ולהכיר, להבין ולפרש ייצוג בו מוצגים שני משתנים כמותיים.
- פעילות 3: על ישובים וילדים והצגת נתונים בגרף (כיתות ד-ה)
בפעילות זו נאסוף נתונים על ישובים שונים ונגלה מגמות בנתונים, נשווה בין ישובים, ונבחן קשר בין משתנים. כל זאת בהקשר של נתונים אמיתיים, המתעדכנים מעת לעת באתרי רשויות מקומיות באינטרנט.
- פעילות 4: סקר חיות מחמד (כיתות ג-ד)
הצעה לעריכת סקר לגבי חיית המחמד המועדפת על ילדים.
- פעילות 5: סקר חיות מחמד - הרצוי והמצוי (כיתות ד-ו)
הפעילות מזמנת חקר וגילוי ממצאים מחיי היומיום של הילדים על החלומות שיש להם בנושא גידול חיות מחמד, לצד המציאות המתאפשרת בנושא זה.
- פעילות 6: אגף הנוער ותרבות הפנאי (כיתות ה-ו)
איסוף נתונים בנושא תרבות הפנאי של ילדים בארץ. ממצאי הסקר יתעדכנו מהארץ כולה, בקרב כל הילדים שיכנסו לאותה פעילות.
- פעילויות 7-8: קרובים לשחקים בתל אביב ומעבר (כיתות ה-ו)
חקר גורדי השחקים בישראל. חלק א' מתמקד במידע על הבניינים הגבוהים בישראל וחלק ב' מתמקד בכיוון הסטטיסטי של מדדי מרכז – ממוצע וחציון.
- פעילויות 9-10: מחקרים וסקרים (כיתות ה-ו)
בפעילות זו הילדים יוצרים שאלון מקוון בעזרתו יאספו נתונים מילדי הכיתה בנושא המעניין אותם.