מרכז מורים ארצי למתימטיקה בחינוך היסודי
facebook icon
search icon

מאמר: חמש "אסטרטגיות מפתח" להערכה מעצבת אפקטיבית

מחבר/ים: Patricia F. Campbell

כמה מילים על המאמר:

המאמר דן בחשיבות ההערכה המעצבת ובדרכים לעשות אותה בצורה יעילה. השורה התחתונה היא יישור הקו בין המורה לבין עצמו ובינו לתלמיד, שמשמעו הבנה מה חשוב ומה לא חשוב כאשר מעריכים למידה. המורה צריך לדעת מה הוא רוצה ללמד ובעקבות זאת מה ואיך הוא רוצה לבדוק שהלמידה הושגה. התלמיד צריך לדעת מה נבדק וכיצד הוא מוערך. המורה צריך להכין מטלות שיוכלו להציג את התקדמות ההבנה של התלמיד. המשוב שתלמידים מקבלים צריך לא רק לומר מה טוב או לא טוב אלא גם כיצד לעשות טוב להבא. המשוב צריך להעביר לתלמיד את האחריות להסתכלות פנימית על מה שעשה וחיפוש אחר מסלול אלטרנטיבי. צריך לתת לתלמיד זמן להתייחס למשוב שקיבל. המסר הוא שניתן להגיע לגידול משמעותי בהישגי התלמידים, כאשר המורים משתמשים בהערכה ברצף ושמים את המיקוד במה שהתלמיד מקבל מתהליך הלמידה.

למאמר בעברית.

 

פרטים נוספים על המאמר:

מתוך: Research Brief, NCTM, 2007

תרגום: ד"ר מיכל סוקניק

Read 116230 times