פרטים נוספים על המאמר:
מתוך: S.J. Cho (ed.), The Proceedings of the 12th International Congress on Mathematical Education, 2015
תרגום: ד"ר מיכל סוקניק
Early Algebraic Thinking: Epistemological, Semiotic, and Developmental Issues
Luis Radford
כמה מילים על המאמר:
המאמר מציג ממצאים מתוך תכנית מחקר שהתמשכה לאורך 5 שנים עם תלמידים צעירים, במטרה לחקור בצורה מדוקדקת וסיסטמתית את התהוותה של חשיבה אלגברית embodied, לא סימבולית, והמעבר ההדרגתי ממנה אל צורות מפותחות מבחינה תרבותית של חשיבה סימבולית. במאמר מוצעים התנאים להופעת צורות מתוחכמות יותר של חשיבה אלגברית ומודגשת בו התפתחות חשיבה אלגברית במונחים של הופעת קשרים בונים סיסטמיים חדשים בין מרכיבי החשיבה החומריים-רעיוניים (לדוגמה, מחוות, דיבור פנימי וחיצוני) והצורה שבה קשרים אלה מאורגנים ומאורגנים מחדש במהלך מעורבות התלמידים בפעילות.
פרטים נוספים על המאמר:
מתוך: S.J. Cho (ed.), The Proceedings of the 12th International Congress on Mathematical Education, 2015
תרגום: ד"ר מיכל סוקניק