פרטים נוספים על המאמר:
מתוך: Mathematics Teaching In the Middle School, Vol. 3, No. 4, Jan. 1998, pp. 268–275
תרגום: ברכה סגליס
Mathematical Tasks as a Framework for Reflection: From Research to Practice
Mary Kay Stein and Margaret Schwan Smith
כמה מילים על המאמר:
במאמר מתוארת מסגרת לעשיית רפלקציה המבוססת על משימות מתמטיות שבהן השתמשו במהלך הוראה בכיתה ועל האופן שבו מורים השתמשו בהן. המשימות הניתנות בכיתות מהוות את הבסיס ללמידה של התלמידים. משימות המבקשות מן התלמידים לבצע בדרך שגרתית פרוצדורה ששיננו, מובילות לסוג אחד של הזדמנות לחשיבה של תלמידים; משימות הדורשות מן התלמידים לחשוב בצורה מושגית והמעודדות את התלמיד לעשות קשרים, מובילות לסוג אחר של הזדמנויות לחשיבה של תלמידים. מסגרת ההתייחסות של משימות מתמטיות יכולה להביא את המורים לתובנות לגבי מהלך ההתפתחות של השיעורים שלהם. מסגרת ההתייחסות אמורה להוות כלי לעשיית רפלקציה. בשימוש נכון, היא עשויה להסב את תשומת הלב למה שהתלמידים עושים למעשה ועל מה הם חושבים במהלך שיעורי המתמטיקה. בתמורה, התמקדות זו על חשיבת התלמידים, עוזרת למורה להתאים את ההוראה שלו כך שתגיב יותר ותתמוך יותר בניסיונות לחשוב ולמצוא הגיון במתמטיקה.
פרטים נוספים על המאמר:
מתוך: Mathematics Teaching In the Middle School, Vol. 3, No. 4, Jan. 1998, pp. 268–275
תרגום: ברכה סגליס