מרכז מורים ארצי למתימטיקה בחינוך היסודי
facebook icon
search icon

מאמר: משימות מתמטיות כמסגרת לרפלקציה: ממחקר למעשה

Mathematical Tasks as a Framework for Reflection: From Research to Practice

Mary Kay Stein and Margaret Schwan Smith

כמה מילים על המאמר:

במאמר מתוארת מסגרת לעשיית רפלקציה המבוססת על משימות מתמטיות שבהן השתמשו במהלך הוראה בכיתה ועל האופן שבו מורים השתמשו בהן. המשימות הניתנות בכיתות מהוות את הבסיס ללמידה של התלמידים. משימות המבקשות מן התלמידים לבצע בדרך שגרתית פרוצדורה ששיננו, מובילות לסוג אחד של הזדמנות לחשיבה של תלמידים; משימות הדורשות מן התלמידים לחשוב בצורה מושגית והמעודדות את התלמיד לעשות קשרים, מובילות לסוג אחר של הזדמנויות לחשיבה של תלמידים. מסגרת ההתייחסות של משימות מתמטיות יכולה להביא את המורים לתובנות לגבי מהלך ההתפתחות של השיעורים שלהם. מסגרת ההתייחסות אמורה להוות כלי לעשיית רפלקציה. בשימוש נכון, היא עשויה להסב את תשומת הלב למה שהתלמידים עושים למעשה ועל מה הם חושבים במהלך שיעורי המתמטיקה. בתמורה, התמקדות זו על חשיבת התלמידים, עוזרת למורה להתאים את ההוראה שלו כך שתגיב יותר ותתמוך יותר בניסיונות לחשוב ולמצוא הגיון במתמטיקה.

למאמר בעברית / بالعربية


פרטים נוספים על המאמר:

מתוך: Mathematics Teaching In the Middle School, Vol. 3, No. 4, Jan. 1998, pp. 268–275

תרגום: ברכה סגליס

Read 95946 times