פעילויות מתוך המאמר בשילוב יישומונים:
- שאלה 1 - הצגת בייצוגים שונים
- שאלה 2 - אומדן לגבי השבר הגדול ביותר
- שאלה 3 - יצירת סכום הקרוב ביותר ל- 1 אך לא שווה ל- 1
- שאלה 4 - מציאת החלק או השלם בעזרת בדידים
פעילויות נוספות בנושא מתוך אתר מרכז המורים
מטרות היחידה:
מתן טיפים למורים במטרה לפתח חשיבה פרופורציונלית והבנת השברים אצל תלמידים. היישומונים המוצגים כאן יכולים לעזור לחיזוק התובנות לאור השאלות העולות מתוך המאמר.
10 טיפים מעשיים כדי להפיח חיים בשברים ולעשותם הגיוניים: מאמר זה מתאר תובנות מתוך מחקר שנעשה באוסטרליה ובמקומות אחרים, שיכולות לעזור לנו להתמקד ברעיונות הגדולים, בדרכים שיכולות לסייע לתלמידים בביה"ס היסודי ובחט"ב למצוא היגיון בשברים. המאמר מציע טיפים ופעילויות על מנת להפיח חיים בשברים.
פעילויות מתוך המאמר בשילוב יישומונים
דוגמאות ליישומונים בהם ניתן להשתמש:
... | שברים בעיגולים ובריבועים | |
שברים בריבועים | ||
שברים בפסים | ||
שברים כחלק מכמות | ||
שברים על ישר המספרים | ||
שברים על ישר המספרים - נוסף | ||
אמדו עבור כל זוג: איזה שבר גדול יותר ומדוע?
בידקו ביישומון: חומת שברים
דוגמה לבדיקת סעיף 7:
לשבר חסר חלק אחד על מנת להגיע לשלם.
לשבר חסר חלק אחד על מנת להגיע לשלם.
גדולה מ- . אם חסר חלק גדול יותר על מנת להגיע לשלם, השבר קטן יותר, ולכן קטן מ- .
הניחו את כרטיסי המספרים במשבצות הריקות, כדי ליצור סכום הקרוב ביותר ל- 1 אך לא שווה ל- 1.
לבדיקת התשובות היעזרו במחשבון שברים.
לדוגמה, נבדוק:
האם תוכלו ליצור סכום קרוב יותר ל- 1?
כל קבוצת תלמידים מקבלת קופסת בדידים בהם הם משתמשים כדי לפתור בעיות כמו:
- איזה חלק של הבדיד החום מהווה הבדיד האדום?
- אם הסגול הוא , איזה בדיד הוא השלם?
- אם הבדיד החום הוא , איזה בדיד הוא 1?
- אם הבדיד הכחול הוא , איזה בדיד הוא ?
- איזו שאלה תרצו לשאול את קבוצתכם?
יישומונים לעבודה עם בדידים: נציג 3 יישומוני בדידים בהקשר לסעיף ב.
פעילויות נוספות בנושא מתוך אתר מרכז המורים
- מרכזון: בונים, אומדים ומחשבים בשברים פשוטים
- פעילויות עם יישומונים - פעילויות בשברים פשוטים
- פעילויות עם יישומונים - שברים שקולים
- פעילויות עם יישומונים - מרוץ השברים
- מאמרים בנושא שברים פשוטים ומספרים עשרוניים
- מספר חזק 2000 – אחוזים וריבוע האחוזים
- מספר חזק 2000 - אחוזים וריבוע האחוזים (חלק שני)