פיתוח תובנות לגבי הכרת מצולעים ובנייתם על-פי אילוצים מתוך אוגדן לפיתוח ראיה מרחבית לכיתות א-ב.
במסגרת הפעילות תלמידים מתנסים בהרכבת צורות גיאומטריות מקטעים שווים באורכם ומתמקדים במקרה של מצולעים שווי צלעות. הם מגלים מגוון מעוינים שאפשר להרכיב ופוגשים מצולעים שווה צלעות משוכללים (שווי זוויות) ולא משוכללים לרבות מצולעים לא קמורים. התלמידים מנסים חלוקות שונות של אוסף של 18 גפרורים נתונים לבניית מגוון מצולעים עם מספר צלעות שונה וכך מגלים הקבלת בעיה זאת לבעיית הצגת המספר 18 כסכום של מחוברים טבעיים. הפעילות משלבת התנסות ודיון של קבוצת תלמידים עם מורה.