הצעות נוספות:
- בכמה מקומות במערכים אפשר להוסיף סימנים שונים ולקבל בסופו של דבר את אותה התוצאה. למשל, במערך מס' 7 נתון התרגיל 2 = ___ ___ 4.
אפשר לבנות כאן את התרגיל 2 = 4-2 או את התרגיל 2 = 4:2. כדאי לשוחח עם תלמידים מדוע זה אפשרי וגם לבדוק האם ישנם עוד מקרים כאלה. - בתום הפעילות אפשר לדון באסטרטגיות שונות להתאמת סימני הפעולה:
א. ניסוי וטעייה: בדיקת כל אחת מארבע פעולות חשבון ובחירת פעולה מתאימה.
ב. בדיקת הקשר בין שני המספרים בצדו האחד של השוויון לבין המספר בצדו השני. למשל, במערך מס' 3 מוצגים המספרים: 2, 10 ו- 20. אפשר לבדוק את הקשר בין המספרים 20 ו-2 למספר 10.
ג. ביצוע "פעולה הפוכה": כיצד ממספר הנמצא בצדו האחד של השוויון וממספר הנמצא בצדו השני של השוויון אפשר להגיע למספר החסר (המספר השלישי הנתון)? למשל, במערך מס' 3 אפשר לבדוק איזו פעולה מתאימה לבניית תרגיל, כך שמהמספרים 10 ו-2 ניתן לקבל את המספר 20. - אפשר לחלק את התלמידים לקבוצות ולבקש מהם לבנות מערכים דומים. זוהי דרך יעילה לבצע חזרה על ארבע פעולות החשבון.
- אפשר לשנות את המספרים ולהתאים את המערכים לתחומי מספרים נוספים, כגון שברים או מספרים עשרוניים.
- כדאי להכין את המערכים על כרטיסיות מנויילנות וכך להקל על התלמיד בכתיבה ובמחיקה.