- מבוא
- רקע תיאורטי: ממצאי מחקרים על תפיסות אופייניות של שברים ושל פעולות בשברים
- משמעות השבר הפשוט:
א. משמעויות השבר הפשוט
ב. גישות שונות להצגת מושג השבר ושיוויון שברים
ג. מודל העוגה המלבנית לשברים פשוטים
ד. השוואת מודלים ומשמעויות של השבר הפשוט
ה. המשמעויות השונות של השבר - שקילות, סדר וצפיפות:
א. שקילות, סדר וצפיפות
ב. "מי אני ומה שמי?" השוואת שברים - חיבור, חיסור וכפל שברים פשוטים:
א. חיבור, חיסור וכפל שברים
ב. כפל שברים - גישה קונסטרוקטיביסטית - מספרים עשרוניים:
א. המספרים העשרוניים - מי הם?
ב. השוואת מספרים עשרוניים והקשר בין שברים פשוטים למספרים עשרוניים - חיבור וחיסור מספרים עשרוניים:
- חיבור וחיסור במספרים עשרוניים - תרגול:
א. דפי עבודה שבועיים כדרך לארגון ההוראה בהתמקצעות:
__מבוא; דפים 1-5; דפים 6-12; דפים 13-19
ב. פעילויות לתרגול שברים פשוטים ומספרים עשרוניים
תרגול נוסף:
א. שברים פשוטים - פרק ג' מתוך החוברת "חשיבה כמותית - חלק א" (בהוצאת המזכירות הפדגוגית - האגף לתכנון ולפיתוח תכניות לימודים, אגף התכנון ומל"מ - המרכז להוראת המדעים)
ב. שברים עשרוניים - פרק ד' מתוך החוברת "חשיבה כמותית - חלק א" (בהוצאת המזכירות הפדגוגית - האגף לתכנון ולפיתוח תכניות לימודים, אגף התכנון ומל"מ - המרכז להוראת המדעים)