לפעילות / הערות למורה בעברית ו- بالعربية / להוכחת הבעיה
23 5 13 2
מצאו את ההפרש בין כל זוג מספרים
(הניחו שהמספר הראשון הוא הבא אחרי האחרון)
המשיכו עד אשר . . .
מה קורה?
נסו עם מספרים אחרים.
האם ההפרשים תמיד מסתיימים באותו אופן?
העזרו גם ביישומון. להפעלת היישומון מומלץ להשתמש בדפדפן אקספלורר או להתקין בכרום את התוסף (החינמי) IE Tab.
הנחיות להפעלת היישומון בעברית.
פעילות חקר העוסקת בחיסור מספרים טבעיים, שלמים, עשרוניים או שברים פשוטים.
רצוי להתחיל את הפעילות ביישומון, לגילוי התופעה המתקבלת, ולבדוק את התהליך גם בנייר ועפרון.
בשלב הבא מומלץ לחקור עם גיליון אלקטרוני. היתרון בהמשך הפעילות עם גיליון אלקטרוני הוא במהירות הפקת התוצאות. זה יאפשר לתלמידים לבחון את השערותיהם בקלות ולהתרכז בתכנון החשיבה. פעילות זו מספקת הזדמנות טובה להציג את פונקציית הערך המוחלט (abs) בגיליון האלקטרוני.
גרסת הדפסה כולל הערות למורה והנחיות לפעילות מדורגת ביישומון בעברית / ב- بالعربية
בקישור הזה ניתן למצוא הצעות לחקירת סדרות שונות של מספרים והכללה אלגברית לתופעה המתקבלת (מלווה בהסברים לגבי סדרה חשבונית, סדרה הנדסית, סדרת מספרי פיבונאצ'י ועוד).
עוד הוכחה כללית שנכתבה על ידי אסי דביר.