מרכז מורים ארצי למתימטיקה בחינוך היסודי
facebook icon
search icon

מאמר: עובדות ואלגוריתמים כתוצרים של הפעילות המתמטית של התלמידים עצמם

Facts and Algorithms as Products of Students' Own Mathematical Activity

Koeno Gravemeijer and Frans van Galen

כמה מילים על המאמר:

המאמר עוסק בתיאור למידת עובדות ואלגוריתמים כתהליך הנבנה על תובנת המספר. במקום להמחיש לתלמידים באופן קונקרטי את האלגוריתמים, נאמר לתת לתלמידים לפתח את האלגוריתמים. ההתייחסות לעובדות ולאלגוריתמים במאמר היא כהרחבה של תובנת המספר. הבסיס ללימוד פרוצדורות ואלגוריתמים מונח ביכולת לפעול בדרך משמעותית בתוך סביבה מתמטית. מוזכרת השקפתו של פרויידנטל הטוען שתלמידים צריכים לעבור תהליך דומה לזה שעוברים מתמטיקאים. לקבל הזדמנות להמציא מחדש את המתמטיקה. תלמידים צריכים לחוות את הידע המתמטי שלהם כתוצר של פעילותם המתמטית. המצאה מחדש מודרכת מתייחסת למודליזציה כאל תהליך בסיסי בלימוד המתמטיקה.

למאמר בעברית


פרטים נוספים על המאמר:

מתוך ספר: 

A Research Companion to Principles and Standards for School Mathematics.
Kilpatrick J., Martin W.G., Schifter D. (Ed.) National Council of Teachers of Mathematics, Reston, VA: NCTM, 2003. Chapter 8, pp.114-122.

תרגום ועיבוד: ברכה סגליס

Read 89715 times