מרכז מורים ארצי למתימטיקה בחינוך היסודי
facebook icon
search icon

מציאת הפרשים

פעילות חקר העוסקת בחיסור מספרים טבעיים, שלמים, עשרוניים או שברים פשוטים. רצוי להתחיל את הפעילות ביישומון, לגילוי התופעה המתקבלת, ולבדוק את התהליך גם בנייר ועפרון.

לפעילותהערות למורה בעברית ו- بالعربية / להוכחת הבעיה


לפניכם שורת מספרים:

23    5    13    2

מצאו את ההפרש בין כל זוג מספרים
(הניחו שהמספר הראשון הוא הבא אחרי האחרון)

find-the-difference

המשיכו עד אשר . . .
מה קורה?

נסו עם מספרים אחרים.
האם ההפרשים תמיד מסתיימים באותו אופן?

העזרו גם ביישומון. להפעלת היישומון מומלץ להשתמש בדפדפן אקספלורר או להתקין בכרום את התוסף (החינמי) IE Tab.

הנחיות להפעלת היישומון בעברית.


למורה

פעילות חקר העוסקת בחיסור מספרים טבעיים, שלמים, עשרוניים או שברים פשוטים.
רצוי להתחיל את הפעילות ביישומון, לגילוי התופעה המתקבלת, ולבדוק את התהליך גם בנייר ועפרון.
בשלב הבא מומלץ לחקור עם גיליון אלקטרוני. היתרון בהמשך הפעילות עם גיליון אלקטרוני הוא במהירות הפקת התוצאות. זה יאפשר לתלמידים לבחון את השערותיהם בקלות ולהתרכז בתכנון החשיבה. פעילות זו מספקת הזדמנות טובה להציג את פונקציית הערך המוחלט (abs) בגיליון האלקטרוני.

גרסת הדפסה כולל הערות למורה והנחיות לפעילות מדורגת ביישומון בעברית / ב- بالعربية


הוכחה

בקישור הזה ניתן למצוא הצעות לחקירת סדרות שונות של מספרים והכללה אלגברית לתופעה המתקבלת (מלווה בהסברים לגבי סדרה חשבונית, סדרה הנדסית, סדרת מספרי פיבונאצ'י ועוד).
עוד הוכחה כללית שנכתבה על ידי אסי דביר.

Read 88608 times