מרכז מורים ארצי למתימטיקה בחינוך היסודי
facebook icon
search icon

מאמר: התמודדות עם בעיות מילוליות

Making the Most of Story Problems

Victoria R. Jacobs and Rebecca C. Ambrose

כמה מילים על המאמר:

חקרים מראים שבעיות מילוליות יכולות להיות כלים רבי-עצמה לעיסוק של תלמידים צעירים במתמטיקה, ושתלמידים רבים נהנים למצוא את ההיגיון שבמצבים המתוארים בבעיות אלה.... מתן כבוד לגישות השונות של התלמידים בפתרון בעיות מילוליות הוא בעל חשיבות מכרעת, וזאת כדי שהם יפתחו אסטרטגיות אשר הגיוניות עבורם ולא ישננו אסטרטגיות שאינם מבינים. כדי לבדוק כיצד מורים יכולים להפיק תועלת מהעוצמה של בעיות מילוליות, בחרנו לחקור שיחות בין מורה לתלמיד במהלך ראיונות של פתרון בעיות מילוליות כאשר מורים לגיל הרך עבדו עם תלמידים באופן יחידני. "אם נכבד את דרכי הפיתרון של התלמידים נוכל להפיק תועלת מן העוצמה שבבעיות מילוליות. הקץ לרכבות דוהרות!".

למאמר בעברית / بالعربية


פרטים נוספים על המאמר:

מתוך: Teaching Children Mathematics , 15 (5), Dec.2008- Jan.2009, pp. 260-266

תרגום: ברכה סגליס

Read 103695 times